Brandhouse investerer i kvinder

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Har tilmeldt flere kvindelige ledere til et netværks- og udviklings-program, og Stiig Helgens er selv blevet coach for andre kvinder.

Den forskellighed, der ligger mellem mandlige og kvindelige ledere er et enormt aktiv for en organisation, og det er ikke bare synd, hvis den går til spilde – det er rent spild. Derfor skal kvinder ikke lære at være ledere på mændenes præmisser.

Således ser Brandhouse’s adm. dir., Stiig Helgens Binggeli i hvert fald på det, og derfor har han indgået en aftale med Protocol, der bl.a. er stiftet af de tidligere reklamepiger Mulle Juul Korsholm og Heidi Volke. Protocol arbejder med udvikling af kvindelige ledere.

Brandhouse har meldt 2-3 kvindelige ledere ind i Protocol og bureauet vil desuden bidrage til Protocol med ideer og udvikling.

Endelig har Stiig Helgens også påtaget sig rollen som coach for nogle kvindelige ledere i regi af Protocol.

“Protocol-pigerne er nogle begavede kvinder, som på en ikke-militant vis vil styrke hinanden og andre kvinder ledelsesmæssigt. Og de gør det netop ikke på mændenes præmisser. Og derfor er deres tilgang synkron med vores på Brandhouse”, siger Stiig Helgens Binggeli om, hvorfor samarbejdet er indgået.

Programmet er et 1-årigt forløb under navnet Protocol Unldt. Forløbet inkluderer professionel mentoring, netværk, tænketanke og stof til nye tankebaner præsenteret i erhvervsmagasinet Protocol.

Kvinderne får adgang til et netværk blandt ligesindede kvindelige ledere, som ofte står overfor samme organisatoriske og ledelsesmæssige udfordringer. Desuden er der mulighed for at få værdifuld indsigt i andre industrier og brancher.

Desuden får de sparring fra en ekstern mandlig mentor. Mentors rolle er i høj grad at inspirere og motivere til handling (d.v.s. agere katalysator).

Protocol står desuden bag en større undersøgelse af kvinders ambitioner, prioriteter og drive i samarbejde med Beskæftigelsesministeriet. Undersøgelsens resultater offentliggøres maj 2009.