Da Brandhouse og Maximus for et halvt år siden fusionerede, var det med Rolf Carlsen som adm. dir. Sådan er det ikke mere.
Rolf Carlsen har valgt at forlade bureauet, og i stedet har man været på strandhugst hos Creuna for at finde hans afløser.
Det drejer sig om Martin Lindegaard, som for to år siden kom til Creuna fra Wunderman, hvor han var partner, for at lede bureauets strategi- og koncept-afdeling med 25 mand.
Nu skal han så være adm. dir. for og medejer af Maximus, hvor han kommer til at arbejde tæt sammen med kreativ direktør og stifter, Per Djervig-Chamby.
Personalemæssigt en noget mindre organisation, han kommer i spidsen for, og det er da også noget andet, der har trukket.
“Jeg har haft lyst til at blive adm. dir. og få det overordnede ansvar. Og ja – Maximus er ikke et stort bureau. Men Brandhouse er et stort og spændende bureau, og så tænder jeg på udfordringen i at være med til at bygge noget op og arbejde tæt med kundernes forretningsudvikling,” siger Martin Lindegaard.
Han kommer desuden til at have en tværgående digital rolle i hele Brandhouse.
“Maximus er en væsentlig brik i Brandhouse Gruppens fokusering på effektiv marketing. Maximus vil fokusere på digitale strategier og forbrugerindsigt igennem dataanvendelse samt dialogorienteret kommunikation. Vi tænker, det handler om at optimere kundeværdien i alle kontaktpunkter. Og med Martin får vi alle en stærk, digital kompetence, som vi glæder os til at præsentere for vores samarbejdspartnere,” siger adm. dir. Stiig Helgens Binggeli.
Martin Lindegaard har en lang karriere i den digitale branche bag sig, både som e-business konsulent for IBM i Tyskland og i forskellige lederstillinger i CRM- og digitalbranchen, blandt andet Tribal DDB og Wunderman. Martin er uddannet cand.polit. fra Københavns Universitet.
Selvom han på mange måder har dialog-kompetencer med i bagagen, så har han på det seneste været mere digitalt orienteret.
“Men grundlæggende giver det ingen mening at skille disciplinerne ad i den digitale verden. Godt nok er der en del virksomheder, der fortsat er silo-opdelt, men vores fokus bliver på tværgående digitale strategier og forbrugerindsigt igennem dataanvendelse samt dialogorienteret kommunikation. Det handler kort sagt om at optimere kundeværdien i alle kontaktpunkter,” siger Martin Lindegaard og fortsætter:
“Og vi har det allerbedste udgangspunkt. Per Djervig-Chamby har arbejdet med dialog i over 20 år og kender om nogen dialogens præmis, menneskeligt som forretningsmæssigt, så vi supplerer hinanden og skal nok blive et rigtig godt team.”
Maximus’ afgående adm. dir., Rolf Carlsen, vil genoplive sin egen forretning, DialogueFactory.
“Jeg har haft et virkelig godt år sammen med Per Djervig-Chamby, men jeg må erkende, at jeg har det bedre i mit eget lille set-up, og derfor trak det i mig at vende tilbage til DialogueFactory,” siger Rolf Carlsen.