Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Ingeniørforeningen IDAhar valgt Brandhouse/Subsero som bureaupartner – både strategisk og kreativt. Første kampagne skal give IDA en stemme ved folketingsvalget. Se kampagnefilmen her.

Ingeniørforeningen IDA valgte i juni Brandhouse/Subsero som bureau, og nu lanceres første kampagne fra bureauets hånd. Det er en kampagne, der “skal give IDA en stemme ved folketingsvalget.”

Kampagnen, der hedder ‘Viden giver nuancer’, skal slå et slag for en mere oplyst tilgang til vores samfunds store udfordringer, skriver bureauet i en pressemeddelelse. Som talsmand for IDA har man valgt en kendis, nemlig skuespilleren Rasmus Botoft.

“Kombinationen af Rasmus Botofts glimt i øjet og helt saglige pointer skal fange vores målgrupper for kampagnen og være løftestang for vores pressearbejde,” siger brand manager hos IDA, Maria Agerbo Kofoed.


Maria Agerbo Kofoed

Det er ikke første gang, at IDA laver en kampagne i forbindelse med valget. Ved sidste folketingsvalg var IDAs kampagnetema fake news. Den stof IDA selv får, denne gang har bureauet skabt en ny vinkel på valgkampagnen.

“Fake news er stadig aktuelt. Men det er ikke længere øverst på agendaen. Selvom vi er mere opmærksomme på fakta, så er debatten stadig fyldt med forsimplede sort/hvide-udmeldinger. Derfor valgte vi at sætte fokus på at få flere nuancer ind i valgkampen”, siger client director for Brandhouse/Subsero Jesper Sommer Schjølin.


Jesper Sommer Schjølin

I kampanefilmene, hvoraf der er en lang og tre korte, sender Rasmus Botoft en række stikpiller til politikerne for at få sat nogle af IDAs mærkesager på dagsordenen. Kampagnen består derudover af elementer til programmtic og SoMe, og den kører indtil valgdagen den 1. november.

“Arbejdskraftmangel, digitalisering og klima er nogle af de områder, hvor der mangler en 360 graders tilgang. Det er områder, hvor IDA kan bidrage med viden, og hvor bevillinger til forskning og uddannelse er afgørende. Det vil vi gerne minde vælgerne om, inden de sætter deres kryds”, siger politisk chefkonsulent hos IDA Lisbet Møller Nielsen.


Lisbet Møller Nielsen

Kampagnen har seks temaspor, som rulles ud primært på digitale kanaler. Filmene og de øvrige eksekveringer kan skrues op eller ned ­– alt efter hvilke temaer, der bliver fremtrædende i valgkampen.

Se hovedfilmen her, som er produceret af Brandhouse/Subsero. Credits/kreative: Claus Salling Johansen, koncept/AD, Niels Peter Thykjær, koncept/tekst, Mathis Eskjær Jensen, producer.

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club