Brandhouse’s nye kreative direktør stopper før han startede

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Halbye Kaag JWT skal sige farvel til både en kontaktdirektør og en kreativ direktør. Men en ny kreativ direktør er allerede fundet – nemlig Christian Nielsen, der ellers stod for at skulle starte hos Brandhouse.

Det blev en kortvarig glæde for Brandhouse og adm. dir. Stiig Helgens, da han i slutningen af november kunne annoncere, at bureauet havde ansat tidl. Umwelt-stifter, Christian Nielsen som ny kreativ direktør.

Heller ikke Christian Nielsen lagde skjul på sin glæde over samarbejdet.

“Jeg glæder mig til at arbejde sammen med Morten (Angelo, red.) og Stiig. De har skabt en dygtig organisation og et af landets stærkeste og mest konsistente bureaubrands. Brandhouse er The Upgrading Company, og der kan jeg se mig selv”., sagde han.

Blot en måned senere sagde han op for i stedet at blive ny kreativ direktør hos Halbye Kaag JWT. Realiteten er, at han aldrig er nået at starte på bureauet.

Hos Halbye Kaag kommer han til at arbejde sammen med Simon Wooller, som også i slutningen af november valgte at skifte job. Han sagde farvel til rollen som kreativ direktør hos Saatchi & Saatchi til fordel for et job som Carsten Kaag’s afløser.

Men her slutter turbulensen ikke. Halbye Kaag JWT har nemlig op til årsskiftet modtaget en opsigelse fra kontaktdirektør Rune Gitz Johansen og kreativ direktør, Flemming Holm, der har valgt at søge nye udfordringer i et andet bureau.

Navnet er uoplyst men gætterierne går på, at de skal indtage ledende roller det nye sted.

Rune Gitz Johansen er erstattet gennem en intern rokade, mens adm. dr. Thomas Thorstholm havde behov for at finde en ny kreativ direktør i stedet for Flemming Holm – og altså fik Christian Nielsen i hus.

Hos Brandhouse siger adm. dir. Stiig Helgens:

“Christian Nielsen tog oprindeligt selv kontakt til os. Vi havde en god dialog, underskrev en kontrakt, introducerede ham og offentliggjorde det. Jeg synes, Christian havde passet godt ind til os og det er både ærgerligt og irriterende, at vi nu skal begynde forfra. Men når han synes, at der var et andet job, der var endnu mere et drømmejob end hos os, så kan jeg ikke gøre andet end at tage det til efterretning og ønske ham held og lykke”.

Stiig Helgens fortæller, at man nu skal i gang med at finde en anden, fordi bureauet har behov for en kreativ, der kan indtage chefrollen og supplere Morten Angelo.