Branding i øret – Hvilken effekt har musik, jingles og lydindenter?

Redaktionen

I denne udgave af Envisions podcast har man besøg af jazzmusiker og hjerneforsker Peter Vuust, producer & kreativ strateg hos Klub Moderne Thomas Torp og bachelor i psykologi Emilie Kusk Nielsen.

Hvilken effekt har musik på vores hjerner, og hvordan kan bestemte sange og jingler sætte sig fast i hovedet på forbrugerne? Har musik overhovedet betydning for købsintentionerne, og hører jingles til i fortiden? Og hvordan blev Kombardo-sangen egentlig til? Spørgsmålene hober sig op! Heldigvis bliver de også besvaret i den spændende snak, som panelet har om musikkens betydning i reklamer. Derudover lykkes det også for hjerneforskeren at gøre værten ked af det. 

GÆSTER:

  • Peter Vuust, jazzmusiker, komponist, professor og hjerneforsker
  • Thomas Torp, mangeårig reklamemand, producer & kreativ strateg på Klub Moderne
  • Emilie Kusk Nielsen, bachelor i psykologi, kandidat i kognitiv semiotik og researcher på Envision

VÆRT:

Chris Hvidberg, senior creative, Envision

REDAKTION:

Mie Fabrin, Emilie Kusk Nielsen & Chris Hvidberg  

TEKNIK:

Dennis Jensen, podcaster.dk