Bring vil udfordre konkurrenterne i Danmark med ny kampagne

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Kampagnen, som de kalder en ‘humorthriller’, skal tydeliggøre Brings identitet.

Bring vil gerne sende flere pakker i Danmark, og derfor ruller de en kampagne ud mandag den 8. april, som skal udfordre den danske konkurrence på marked.

“Målet er at skabe et unikt brand-univers, der tydeliggør Brings identitet: Løsningsorienteret, fleksibel og ansvarlig, men uhøjtidelig. Vi identificerede tidligt i processen et ønske om at udforske en mere utraditionel, humoristisk retning for kommunikation. I stedet for at spørge os selv hvad Bring leverer, fandt vi svaret i hvordan, til hvem og hvorfor. Løsningen blev en række psykologiske humorthrillere, hvor hovedlinjen handler om at forsøge at forhindre Brings leverancer. Men – uanset forsøget leverer Bring selvfølgelig. Igen og igen,”, siger Indira Basic, consumer marketing manager hos Bring.

Det er det norske bureau POL; der har udviklet kampagnen, som består af en hovedfilm på 60 sekunder (se nederst) og 3 styk 30-sekunders film, som er mere produktspecifikke. Filmene er produceret af svenske B-Reel, hvorfra Sacarias Kiusalaas har instrueret. Filmen bliver vist på tv – TV 2, Viasat og Discovery) i både Danmark og Sverige med nogle lokale tilpasninger fra mandag den 8. april til den 2. juni.

”Vi er i det perfekte hus, med det perfekte par, på det mest perfekte tidspunkt om morgenen. Hvad hvis romcom stemningen tager en mareridts-drejning? Det er smukt oplyst, karaktererne ser på hinanden med den største kærlighed. Men midt i dette smider vi en lerbombe. For mig er stemningen altid det vigtigste i en film. Det synes jeg giver filmene en atmosfære, som jeg aldrig har set før,” siger Sacarias Kiusalaas.

Se filmen her: