Brøndbys marketingdirektør stopper efter uenighed

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Brøndby IF, der for nylig fik en ny kommerciel direktør fra bureauside, siger nu farvel til sin kommunikations- og marketingdirektør. Anders Bay stopper efter uenighed om rollefordelingen.

Efter knapt halvandet år som kommunikations- og marketingdirektør stopper Anders Bay i Brøndby IF.

Stoppet sker på baggrund af den løbende udvikling og effektivisering af Brøndby IF’s organisation, lyder forklaringen i en pressemeddelelse.

Afskeden sker med et stort skulderklap fra Brøndby IF’s adm. direktør Jesper Jørgensen:

“Anders har været med til at definere det nye Brøndby, åbne klubben udadtil og været en vigtig sparringspartner. Vi siger farvel til en dygtig medarbejder, og vi ønsker Anders held og lykke i hans videre karriere,” siger Jesper Jørgensen.

Det ville være nærliggende at antage, at Brøndby IF nu skal have en ny kommunikations- og marketingdirektør, men det kan faktisk ikke umiddelbart konkluderes. Årsagen til Anders Bays afgang er nemlig uenighed om positionen – og om opgaverne og rollerne.

En afklaring af dette forhold kommer man imidlertid ikke for nærværende, for udover nedenstående kommentar fra Anders Bay har hverken Brøndby IF eller den afgående direktør yderligere kommentarer:

“Vi har haft en dialog om opgave- og rollefordelingen de kommende år i Brøndby IF. Desværre er det ikke lykkedes at nå til enighed om min position. Sådan er det nogle gange. Det har været et privilegium at få lov til at arbejde i det, jeg betragter som Skandinaviens største klub, og der er knyttet stærke bånd til mange af mine kolleger. Jeg ønsker Brøndby IF held og lykke både på og uden for banen de kommende år,” siger Anders Bay.

I forrige måned tiltrådte en ny kommerciel direktør i Brøndby IF – Henrik Reichel Bartholdy, der tidligere har været nordisk direktør i MEC Access. Han har ansvar for alt det kommercielle, der ikke har med spillerne at gøre. Opgaven er at skabe forretning for Brøndby IFs kunder og oplevelser for klubbens fans.