Bureau-alliance bringer brillekæde på tv på en ny måde

Peter Engholm
25@mail.dk

SBS efterlyser mere kreativitet fra bureauerne, når annoncører skal profileres på tv. I aften bringes et eksempel, hvor bureau, annoncør og medie i fællesskab har udviklet tv-indhold.

SBS TV ønskede bureauerne god sommerferie med en opfordring om at udvise mere kreativitet i tv-annonceringen – altså tænke i formater uden for blokkene.

“Jeg så gerne bureauerne involvere sig mere, for der er mange muligheder for at skabe spændende aktiviteter, der kan give en anderledes opmærksomhed end den traditionelle annoncering,” lød det fra Mikal Haapanen, salgschef for BrandCare i SBS.

Og i aften bringes, meget apropos, et eksempel på den efterlyste kreativitet i form af Årets Brillelook 2010. Her har bureauer, annoncør og medie fundet sammen.

De seneste par år har Louis Nielsen i samarbejde med ContentCph udviklet en modelkonkurrence, hvor man kårer Danmarks bedste brillelook. Konkurrencen har kørt i butikkerne og på nettet, og blev sidste år afsluttet med en event i Illum.

SBS hørte om eventen, og i år har Louis Nielsen, ContentCph, Mediacom og SBS TV indgået et indholdssamarbejde omkring unikt indhold.

For annoncøren har udfordringen været at måtte slippe tøjlerne og lade en broadcaster tage ejerskab på det endelige udtryk.

“Når man igennem flere år har udviklet et format, er det selvfølgelig en udfordring at overlade en del af historiefortællingen til nogle andre. Men gennem samarbejdet med ContentCph og SBS føler vi, at essensen i Årets Brillelook virkelig er blevet fanget. Det unikke samarbejde har gjort denne udgave af Årets Brillelook til den klart bedste sæson nogensinde,” siger Tino Pedersen, Head of PR & Communication i Louis Nielsen.

Mads Toft, partner i ContentCph, supplerer:

“Alle virksomheder har en god historie at fortælle, og branded content er den gode historie godt fortalt – og at gøre den gode historie attraktiv for andre historiefortællere. I den forbindelse er branded content-samarbejder en meget fin balance, som mest af alt kræver tillid til de respektive partnere i processen. Vi har haft tillid til, at SBS TV kunne viderefortælle historien på en ordentlig måde.”

Blandt ContentCphs andre branded content-koncepter er IKEA-involveringen i TV3’s Kokkekampen og Kræftens Bekæmpelses BrystGalla show.

Mayianne Dinesen er vært, når Kanal 4 i aften kl. 22.30 afslører vinderen af “Brillelook 2010”.