Bureau ansætter Grand Prix- og award-vindere

Peter Engholm
25@mail.dk

Årets Brøl ligner årets ansættelse for Aalborg-bureauet Konxion, som med to markante rekrutteringer øger sit ”emotionelle og historiefortællende” udtryk.

Timingen må siges at være i orden, da Konxion offentliggjorde fusionen med to enkeltmands-virksomheder, i form af de grafiske designere Leo Griffin og Kasper Dyrvig Randorff.

For næste dags aften stod Leo Griffin på scenen – sammen med Kasper Randorff – som modtager af Grand Prix’en ved Årets Brøl i Aalborg.

Prisen er nordjysk, men Griffins rebrandende indsats for Ægir-bryggeriet har ifølge Thomas Hoffmann fra &Co ikke bare nationalt, men internationalt format.

Leo Griffin vandt 2 priser + Grand Prix’en ved Årets Brøl og fik følgeskab af Kasper Randorff, der også vandt 1 pris. På bureaulisten fra Bureaubiz passerede de begge deres kommende bureau, idet Konxion ganske vist også vandt 1 pris, men havde færre shortlister.

”Vi vandt den pris, vi helst ville vinde: Datadrevet løsning,” siger Thomas Thomsen, der er adm. direktør for Konxion.

Bureauet har rykket sig fra at være et SoMe-bureau tilbage i 2009 over webbureau, digitalbureau til nu at være slet og ret ”et bureau – i en verden, der er digital,” som det formuleres.

Men netop digital – dét er Leo Griffin ikke. Det er samtidig en del af forklaringen på scenefællesskabet med Kasper Randorff, der i sin tid var elev hos Griffin.

”Leo er en klassisk designer – i analog forstand. Og det er Kasper, der har rentegnet for ham digitalt. Det er også forklaringen på, hvorfor Kasper kommer til at stå i spidsen for vores grafiske afdeling. Han bliver et bindeled mellem de emotionelle, kunstneriske, historiefortællende løsninger, som både Leo Griffin og han selv står for, og den øvrige del af bureauet,” siger Thomas Thomsen.

Konxion kommer med to awardvindere op på 38 medarbejdere, når fusionen effektueres i det nye år.