Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Kommunikationsdirektøren hos Maersk Oil skal lede ny afdeling hos digitalbureau.

Det digitale kommunikationshus Frankly Web opruster og ansætter Thomas Grøndorf, kommunikationsdirektør hos Maersk Oil, til at lede ny afdeling for corporate communications og publikationer. 

”Frankly Web har gennem de seneste år vokset markant, men vi oplever også, at kommunikationen bliver mere kompleks. Den teknologiske udvikling buldrer der ud af, kommunikationspræferencer ændres og evnen til at differentiere sig som virksomhed bliver sværere. For at sikre at vi fortsat kan levere resultater på fremtidens præmisser, styrker vi organisationen inden for corporate communications og publikationer”, forklarer Frank Thomsen, CEO og ejer af Frankly Web.

Corporate communications skal rådgive virksomheder om både intern og ekstern kommunikation, mens afdelingen for publikationer skal hjælpe virksomheder med digitale nyhedsbreve og magasiner.

”Skal ens kommunikation have størst effekt, handler det om at få de forskellige interne og eksterne kommunikationsaktiviteter til at spille sammen. Fra sine mange år hos Mærsk og Danske Bank har Thomas en solid erfaring med dette, herunder globalt, og det giver Frankly Web en bredere platform at tale strategi, koncept og teknik ud fra”, tilføjer Frank Thomsen.

Thomas Grøndorf supplerer med disse ord:

 ”I en stresset hverdag er grænsen for, hvad der opleves som støj, blevet utrolig hårfin. Det vil sige, at virksomheder kun får ørenlyd, hvis de har noget relevant at sige. Og relevans er sjældent salgssnak. Og det er derfor, at digital kommunikation får større betydning, da man sætter et fingeraftryk, når man bevæger sig på digitale platforme. Denne viden skal bruges strategisk til at bedre at forstå kunder og bygge tættere relationer. Det er netop dette spændingsfelt mellem strategi, virksomhedskommunikation og digitale løsninger, som er Frankly Webs hjemmebane. Og det glæder jeg mig til at blive en del af”

Frankly Web er et digitalt bureau, etableret i 2006, der i dag beskæftiger 35 medarbejdere. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club