Bureau-ansat blev f****** fyret

Peter Engholm
25@mail.dk

Et twitter-indlæg med f-ordet blev dyrt for en medarbejder, der mistede jobbet på Chryslers bureau for sociale medier. Som så også mistede kunden.

Efter at have siddet i bilkø hele morgenen blev det for meget for en medarbejder på New Media Strategies, der er Chryslers bureau for sociale medier.

“I find it ironic that Detroit is known as the #motorcity and yet no one here knows how to fucking drive.”

Det blev – ifølge Resume.se – skrevet på Chryslers Twitterkonto. Og den slags ord gør sig ikke – som i overhovedet ikke – i en stor amerikansk industrikoncern. Det oprindelige indlæg blev hurtigt fjernet og erstattet med en undskyldning, men da var det for sent:

Medarbejderen blev fyret fra bureauet – det var ikke på Chryslers foranledning, understreger bilkoncernen i et blog-indlæg. Til gengæld meddelte Chrysler, at New Media Strategies ikke får fornyet sin kontrakt.

Chrysler medgiver, at man har været overfølsom – men understreger, at reaktionen ikke skyldes fucking, men kritikken mod Detroit som by.