Julen er traditionernes tid, og hos Liquidminds er julen for 9. år i træk blevet markeret ved, at reklamebureauet giver en julegave til en dansk organisation, der gør en forskel.
Julegaven er hvert år en kampagne, der sætter fokus på et vigtigt tema til gavn for psykisk, fysisk eller socialt belastede medmennesker i samfundet. Hjerteforeningen, Mødrehjælpen, Kofoed Skole, TUBA, og Gadejuristen er blandt de organisationer, der tidligere har modtaget julegaven, og i år er det Scleroseforeningen, der har fået en julekampagne.
”Lige siden Liquidminds blev etableret, har vi haft som pejlemærke, at vi skal skabe værdi for andre. Først og fremmest for vores kunder gennem gode kommunikationsløsninger, men også for mennesker, der har brug for hjælp. Så hvert år i december giver vi en kampagne i velgørenhed. I år er vi glade for at kunne hjælpe Scleroseforeningen med at skabe opmærksomhed omkring det gode testamente,” siger bureaudirektør Vibeke Nannerup.
Hun fortæller endvidere, at bureauets kunder er medgivere.
”I stedet for at vores kunder får en sjov julegave, så forærer de deres gave til dem, der ikke kan hjælpe sig selv.”
Scleroseforeningen mener, at kampagnen kan være med til at forbedre livet for de 14.000 danskere, der i dag lider af den kroniske sygdom. Marketingchef i Scleroseforeningen, Ann Leistiko, siger:
”Forskning kan gøre en forskel for alle, der lever med sclerose, men forskning kræver tid og koster penge. I samarbejde med Liquidminds har vi valgt, at kampagnen skal få flere til at betænke Scleroseforeningen, når der udfærdiges testamente. Arv er centralt for vore arbejde med forskning, patienter og pårørende, og vi ved, at det er et emne, der er enormt svært at kommunikere.”