Bureau fordobler partnerkredsen. Nu er halvdelen kvinder

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

For første gang i bureauets historie udvider PR-bureauet Kompas partnerkredsen. To kvinder skal være med til at udvikle bureauet yderligere.

Hvor er kvinderne, har flere branche-debattører spurgt i efteråret – både hvad angår kreative direktører og kreative, der gør sig gældende på uddannelserne, men som ikke markerer sig tilsvarende på bureauerne.

Når PR- og kommunikationsbureauet Kompas nu udvider partnerkredsen med to medlemmer, så er årsagen, at bureauet skal vokse yderligere, og derfor har man valgt to nye partnere med specialiserede kompetencer og branche-erfaring.

Men som en sidegevinst, så er halvdelen af partnerkredsen nu kvinder, idet de nye partnere er chef for Kompas Consumer; Kirstine Bøving Andersen og senior kommunikationsrådgiver inden for Kompas Healthcare; Camille Aulkær Andersen.

Kompas Kommunikation blev stiftet i 2004 af bl.a. Thomas Hartvig og Bo Falsig, der de seneste år har ejet 50 pct. af bureauet hver.

”Vi har i samarbejde med vores Advisory Board lagt en strategi for, hvordan vi vækster og udvikler Kompas yderligere. En del af den strategi er at invitere nye partnere med specialiserede kompetencer og brancheerfaring med ombord, ” siger Thomas Hartvig, direktør.

”Kirstine og Camille har i deres tid hos Kompas specialiseret sig inden for henholdsvis Healthcare og Consumer, og derudover har de begge udvist stor interesse og forståelse for selve forretningen og udviklingen af denne – og den interesse vil vi gerne dyrke og fastholde,” siger Bo Falsig, adm. direktør.

Kirstine Bøving kom til Kompas i 2012 for at etablere bureauets consumer-område, der nu udgør 40 pct. af virksomhedens bruttoavance. Hun fungerer som chef for Kompas Consumer og står for strategisk rådgivning, udvikling af kreative koncepter, daglig ledelse og salg inden for området. Hun har tidligere været kommunikationsrådgiver hos Hill + Knowlton Strategies.

”Jeg glæder mig meget til – mere officielt – at være med til at løfte og videreudvikle vores interne strukturer og eksterne relationer, så vi fortsat er et stærkt, troværdigt og resultatorienteret PR-bureau,” siger Kirstine Bøving Andersen.

Camille Aulkær Andersen har været ansat i Kompas siden januar 2014, hvor hun kom fra en stilling som kommunikationsmedarbejder på Rigshospitalet. Hun har siden sin ansættelse i Kompas været Senior Kommunikationsrådgiver på Healthcare-området, der udgør 50 pct. af bureauets bruttoavance.

”Jeg synes, at det er sympatisk og modigt af vores to stiftende partnere at invitere nye ind i kredsen. De bryder med traditionen i branchen, og det er der netop brug for. Vi skal i højere grad tænke PR som ikke bare nogle få men alle kundens relationer – og det kommer til at kendetegne vores arbejde inden for bl.a. sundhedskommunikation fremover,” siger Camille Aulkær Andersen.

Kompas har i dag 17 ansatte samt tilknyttet AD’ere, digital strateg, medical advisor og fotograf.