At Spoiled Milk åbner nyt kontor, er i sig selv ingen nyhed, for det syv år gamle bureau har i forvejen fire kontorer: København, Zürich (åbnet i 2008), Beograd (2010) og London (februar i år).
Det nye i det femte kontor er, at det ligger uden for Europa: I New York, hvor man slår dørene op i næste måned.
I lighed med åbningen af London-kontoret er det en kunde, der baner vejen.
”Zimmer er en kunde, der fylder i stigende grad hos os. De har hovedkontor i staten Indiana, og det giver god mening at rykke tættere på dem. Andre af vores kernekunder ligger ligeledes i USA, og dertil kommer potentielle kunder,” siger Frederik Cordes, strategisk direktør og stifter af Spoiled Milk.
At netop han udtaler sig om New York-kontoret, er ikke tilfældigt, da det bliver hans opgave at lede kontoret.
”Vores erfaring med nye kontorer siger os, at det er bedst, hvis de i opstartsfasen ledes af en af de primære, ledende kræfter i bureauet. Men kontorets øvrige medarbejdere vil indledningsvist bestå af amerikanere – af flere årsager: Dels er New York et yderst interessant talentmarked, dels skal vores vækstplan også rumme en lokal jobskabelse for at sikre grønt lys fra de amerikanske myndigheder,” siger Frederik Cordes.
Spoiled Milk blev forleden udpeget som Gazelle-virksomhed af Børsen, og væksten ser igen i år yderst fornuftig ud, oplyser Frederik Cordes.
”New York-kontoret er en oplagt måde at fortsætte udviklingen på. Det kan virke som et stort spring, men vi har fra begyndelsen gjort os uafhængige af lokalitet ved at lægge vores værktøjer ”op i skyen”. Det giver os bl.a. mulighed for at nyt kontor med meget kort varsel. Samtidig er New York ved at slå sin position fast som digitalt epicenter med høje vækstrater og en række interessant start-ups,” siger Frederik Cordes.
Spoiled Milk, der i dag har et svensk moderselskab i 24MAS, leder nu efter en digital ADer, lokalt bosiddende, til New York-kontoret.
I København vil Birger Morgenstjerne indtage rolle rollen som primær kontaktperson. Han kom for nylig til bureauet som senior strategic planner med opgaven at få digitalbureauet til at ekspandere på det danske marked.