Palle Diederichsen havde egentlig ikke forestillet sig, at han skulle vende tilbage til den danske bureaubranche.
De seneste fire år har han arbejdet i London som EMEA-direktør for Mediacom Beyond Advertising og en del af Mediacoms EMEA-ledergruppe samt efterfølgende Stink Films and Digital og arbejdet med kunder som Sony, Shell, Bose, P&G, Dell og Volkswagen Group.
Nu har Palle Diederichsen ikke desto mindre skiftet London ud med København og en stilling hos Help PR, hvor han står i spidsen for en ny afdeling.
Udvider forretningen
Help Create, som den hedder, skal føje medie og reklame til Help PR-forretning ved blandt andet at yde ledelsesrådgivning om den bedst mulige tilgang til marketing operations.
”Det, vi hører hos kunderne, er i høj grad, at der er tvivl om, hvorvidt den måde tingene hidtil har været gjort på, er den bedste. Skal der være et lead-bureau, og hvis der skal, hvem er i så fald bedst egnet til opgaven. Vores mulighed for at udvide vores kunderelationer med services og produkter inden marketing og kommerciel kommunikation ligger lige for,” siger Palle Diederichsen ifølge en pressemeddelelse.
Palle Diederichsen ser et branchemæssigt skifte i retning mod, at tingene smelter mere sammen:
”Den strategiske- og ledelsesmæssige kompetence bliver i fremtiden den stærkeste i kundeforholdet. Hvilke kanaler og i hvilke tempi kommer først i anden runde. Det så jeg i London, og det er på vej herhjemme.”
Blandt de første kunder hos Help Create er Saxo Bank, AG Analytics og e-Boks.
Ikke et reklamebureau
Det nye tiltag skal ikke tolkes som om, Help skal til at være reklamebureau, understreger stifter og adm. direktør Mads Byder over for Bureaubiz.
”Vi arbejder allerede sammen med de reklamefolk, der i vores øjne er branchens bedste. Nu får vi blot endnu bedre mulighed for at spille sammen med dem og andre grene via Palles ankomst i Help-huset.”
Help PR tæller i dag 17 medarbejdere på fuld tid og har for nylig vanen tro aflagt et pænt årsregnskab, hvor både indtjening og overskud lå lidt højere end i 2016.
Integrerede løsninger
Ligesom Palle Diederichsen ser Mads Byder nye vinde blæse i bureaubranchen:
”PR kan mere end for få år siden, og det er tydeligt, at markedet ser mere på PR-bureauerne i 1. runde nu. Fordi vi kommer af presse, strategi og konceptudvikling med ledelsesniveauet, spørges vi tidligt, for eksempel før man tænker på et kreativt bureau, mediebureau eller blogger-netværk.”
Help PR’s daglige chef, Kasper Kankelborg, tilføjer, at brancheglidningen er et faktum, uanset om man har ståsted i PR eller reklame:
”Diskussionen om, hvilken bureautype der er fremtidens vinderbureau, er irrelevant. Det vigtigste bliver evnen til at tænke i integrerede løsninger på tværs af discipliner og platforme og være i stand til at eksekvere disse med relevant storytelling over for den rette målgruppe.”