Af Peter Engholm 25@mail.dk

Samarbejdet mellem Media Path/Billetts og Dansk Annoncørforening flytter med, når Dansk Annoncørforening bliver en del af Huset Markedsføring.

Mediabureauerne har længe levet en beskyttet tilværelse, og nu skal de kigges efter i sømmene.

Sådan lød budskabet i Børsen i disse dage for et år siden fra Dansk Annoncørforenings formand, Klaus Lohse fra Danske Spil. Og løsningen hed – og hedder – medieauditering i form af et samarbejde med Media Path/Billetts.

Det tætte samarbejde blev understreget af, at Media Path/Billets etablerede sig under samme tag som annoncørforeningen, og sådan vil det fortsat være – også når annoncørforeningen flytter ind i Huset Markedsføring. Her flytter Media Path/Billetts nemlig med.

“Samarbejdet fortsætter uagtet fusionen mellem Dansk Annoncørforening og Huset Markedsføring. Dét, vi tilbyder, vil så være blandt ydelserne på Markedsførings palette,” siger Kim Olesen, adm. direktør og partner i Media Path/Billetts.

I gennemgår bl.a. mediabureauernes ydelser – ikke lige populært alle steder, skulle man tro. Og nu flytter I ind i et hus med bl.a. mediabureauer som medlemmer …

“Vi har naturligvis drøftet det med alle parter, og efter vores overbevisning er der ingen konflikt her. Vi kommer til at dele fysiske rammer, kantine og administration, men hverken it-systemer eller informationer, der fortsat bliver fortrolige mellem os og annoncørerne. Det skal vi sikre. Derudover er vurderingen, at begge parter kan drage nytte af hinanden. Vi har f.eks. ikke noget imod at sidde i et mediehus,” siger Kim Olesen.

I de nye omgivelser i Huset Markedsføring skal der også gøres plads til en ekstra person. Media Path/Billetts måtte i maj sige farvel til partneren, tidligere marketingchef i Sonofon, Peter G. Jørgensen, der var tiltrådt mindre end et halvt år forinden. Han er nu tilbage i Telenor som marketingdirektør, og hans plads i Media Path/Billetts skal genbesættes. Det er bare ikke sket endnu.

“Vi har haft travlt, og det er både godt og skidt. Godt for forretningen, og skidt fordi der ikke har været ressourcer til rekruttere en ny person til posten. Stockholm-kontoret har i stedet assisteret os, og det samme har Billetts-netværket. Samtidig er der også kommet nye opgaver til, og det har ændret stillingsbeskrivelsen,” siger Kim Olesen, der – med de realistiske briller på – først forventer at have Peter G. Jørgensens afløser på plads en gang i det nye år.

Kommentarer

  1. I forhold til ovennævnte artikel har Bureaubiz og undertegnet desværre misforstået hinanden på et par centrale punkter, hvilket kunne have været undgået, hvis Bureaubiz havde overholdt aftalen om at afstemme indholdet af artiklen inden den blev publiceret.

    Media PATH Billetts samarbejde med Dansk Annoncørforening (DAF) fortsætter efter DAFs fusion med Huset Markedsføring. Men det er væsentligt at pointere, at også det fremadrettede samarbejde er mellem DAF og Media PATH Billetts, og intet har at gøre med Huset Markedsføring. Samtidig beror det på en misforståelse, at Media PATH Billetts skulle flytte ind hos Huset Markedsføring sammen med DAF.

  2. Hej Kim. Misforstået er et flot ord at bruge, når jeg nu har citeret dig korrekt. Men det er helt sikkert en misforståelse, når du skriver, at vi havde en aftale om “at afstemme indholdet”. Sådan en aftale indgår vi ikke. Du spurgte, om du måtte se den, når den var skrevet, og det sagde jeg ja til. Vi har kun sjældent noget imod at fremsende en artikel. Det må bare ikke forvekles med en godkendelsesret. Du havde i øvrigt mere end et døgn til at reagere – hvilket du altså ikke gjorde. Så må du desuden forklare din sidste bemærkning. Flytter MPB nu alligevel ikke ind i Huset Markedsføring?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club