Bureau lancerer nyhedsmedie

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Have Kommunikation starter et nyhedsmedie inden for scenekunst.

Kommunikationsbureauet Have Kommunikation lancerer i dag et redaktionelt uafhængigt onlinemedie.

Onlinemediet bliver et nyhedssite, deri korte artikler vil dække det nyeste inden for scenekunsten fra både ind- og udland.

Om baggrunden for at lancere mediet, der kommer til at hedde Teaternyheder.dk, siger adm. direktør hos Have Kommunikation, Michael Feder:

”Som kommunikationsbureau for en række teatre og scenekunstnere over hele landet ved vi fra første hånd, hvordan det er blevet en stadigt større udfordring at få den omtale, man har brug for. Kulturredaktionerne bliver beskåret, og man skal virkelig skille sig ud for at få taletid. Vi har kigget på hele mediebilledet og kunnet konstatere, at der mangler en platform for de rene scenekunstnyheder.”

Han fortsætter:

”Der findes i forvejen glimrende dækning af scenekunsten, men den rene formidling af små og større nyheder fra ind- og udland kan med fordel foldes mere ud. Derfor har vi taget initiativ til at etablere et nyhedssite, der taler til både almindelige kultur- og teaterforbrugere, branchen og pressen.”

Hvis der i forvejen findes glimrende dækning af scenekunsten, hvorfor laver I så endnu et medie?

“Fordi der mangler et medie, der har 100 procent fokus på nyheder. Iscene.dk har også nyheder, men fokuserer også på anmeldelser og interviews,” siger Michael Feder.

I pressemeddelelsen skriver Have Kommunikation:

”Det nye medie vil dække scenekunst inden for alle genrer, lige fra dramatik i alle afskygninger over musicals, shows, revyer og teaterkoncerter til opera, ballet, dans og performance.

Teaternyheder.dk vil rapportere fra alle afkroge af landet, fra små scener til de store, etablerede teatre både i provinsen og de større byer. Også internationale nyheder vil dagligt finde vej til den danske nyhedsportal, både fra Broadway og West End til scenerne i vores nabolande og resten af Europa og verden.”

Teaternyheder.dk vil publicere nyheder hver dag året rundt inkl. helligdage og lover at komme med godt og vel 25-30 nyheder om ugen.

Det nye medie skrives af en redaktion på tre medarbejdere. Redaktør Peter Storgaard er uddannet journalist og de to andre er skribenter. Og de kommer – ifølge Michael Feder  – til at arbejde uafhængigt af bureauet.