Impact har 20 medarbejdere på arbejde hele fredag nat og de får således ikke selv tid til at udnytte de gode tilbud på Black Friday.
Til gengæld skal de sørge for, at internettrafikken hos Impacts 20 store detailkunder, som f.eks. Imerco og Kaufmann, forløber gnidningsløst.
“Butikkerne oplever et stort antal besøgende på meget kort tid, og nogle butikker har op mod 3.000 besøgende i minuttet. Det betyder, at det digitale setup bag løsningen kan blive overbelastet og i værste fald gå ned. Det er derfor uhyre vigtigt, at butikkerne er forberedt på mængden af trafik på Black Friday, siger Kasper Holst, CEO hos Impact.
Nogle kunder er blevet overraskede over den store trafik de tidligere år, og det fik bureauet til at overveje, hvad man kunne gøre for at hjælpe, så det ikke sker igen i år og derfor har man i tre uger sammen med kunderne forberedt sig til den store tilbudsdag.
Selvom Impact også tidligere år, har spurgt ind til, hvor meget trafik deres kunder forventede, og har forberedt disse sites til den ekstra trafik, har nogle nemlig alligevel oplevet problemer.
”F.eks. er der rabatter, der træder i kraft på specifikke klokkeslæt og hvis et site skal opdateres kl. 00.00 med nye tilbud og der samtidig sidder en masse kunder og trykker F5 for at opdatere, så kan der godt ske problemer”, siger Kasper Holst.
Sådanne og andre lignende udfordringer sidder det 20 mand store team klar til at løse og de kan også i løbet af aften overvåge om der er ved at opstå uventede situationer.