Bureau overlader kameraet til brugerne

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Gefühl har for Københavns Universitet udviklet en kampagne, hvor 4 studerende i 5 måneder filmer deres studieliv.

Sidste år blev Gefühl udvalgt – i en sondring mellem i alt fire bureauer – til at markedsføre forårets åbent hus-arrangement for de 110 uddannelser på Københavns Universitet (KU).

Nu tages der hul på næste kampagne – med et tilløb af de lidt større, idet kampagnen strækker sig fra uge 43 2010 til uge 11 2011. Og hovedpersonerne i kampagnen bliver Christian, Jonas, Naram og Trine.

I kampagnen åbner Københavns Universitet dørene for livet på KU, med alt hvad det indebærer af sorger og glæder, udfordringer og sejre, socialt liv og faglighed.

I de næste knap 5 måneder kan man følge universitetslivet for 4 studerende. Udstyret med hver sit kamera dokumenterer de deres historie og studieliv, og hver torsdag kl. 15 uploades nye afsnit af deres fortællinger på studier.ku.dk, en youtube kanal samt på Urban.dk.

“Indblik i studielivet spiller en væsentligt rolle i unges uddannelsesvalg – med dette års kampagne viser vi et autentisk billede af fire studerendes hverdag på de fire campusmiljøer på KU. Trine, Naram, Jonas og Christian går på forskellige uddannelser og er forskellige steder i deres uddannelsesforløb, og dette kombineret med deres personligheder, giver et nuanceret og bredt billede af Københavns Universitet,” siger Jacob Højrup Hansen, partner i Gefühl.

Udover det åbenlyse online-element og samarbejdet med Urban består medieplanen af outdoor.

De første afsnit ligger klar nu og kan ses her.