Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Via en antropologisk undersøgelse skal Folkekirkens Nødhjælp finde sit DNA og hvilke budskaber man bør gå ud med.

Via en antropologisk undersøgelse skal Stagis finde ud af, hvordan Folkekirkens Nødhjælp kan udvikle sig og engagere danskerne endnu bedre.

”Jeg har svært ved at se en sag, der er mere brug for i disse år, end netop nødhjælp. Og vi mener, vi kan øge opbakningen til den opgave ved at gøre Folkekirkens Nødhjælps identitet og brand mere klart”, siger stifter og direktør Nikolaj Stagis fra brandbureauet Stagis A/S.

En af arbejdsmetoderne bliver netnografi, hvor Stagis vil forsøge at engagere de mere end 200.000 danskere, som følger Folkekirkens Nødhjælp på Facebook til at finde svaret på, hvad nødhjælpsorganisationens styrker og potentialer er, og hvordan danskerne mener, Folkekirkens Nødhjælp bedst kan udvikle sig.

”Så vidt jeg ved, er det første gang, at et brandbureau og en NGO sammen og i så stort et omfang bruger sociale medier til at inddrage sine støtter i at krystalisere organisationens DNA og budskaber”, siger Nikolaj Stagis.

Generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen vil sammen med konsulenter fra Stagis side klar til at lytte via Facebook:

Hvad betyder det for danskerne her i 2016, at organisationen hedder FOLKEKIRKENS nødhjælp? Og hvor i verden skal den fokusere sit arbejde blandt de mange, mange problemer.

”Som direktøren for det hele, ved jeg, hvordan vi bedst kan arbejde set med de faglige briller – men uden en tæt tilknytning til vores folkelige bagland, bliver vi ikke stærke nok, til at forandre verden”, siger Birgitte Qvist-Sørensen.

Stagis har doneret gratis arbejdstimer for 250.000 kroner til at skabe en endnu mere fokuseret og slagkraftig hjælpeorganisation.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club