Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Opdateret: Kommunen vil være kendt for mere end et sted, hvor der foregår kultur- og sportsevents samt messer.

Efter en tilbudsrunde blandt andre 3 inviterede bureauer, hvoraf de to af dem var Stagis og Konceptas – har 2+1 idebureau vundet opgaven med at udvikle en brandingplatform for Herning Kommune.

2-1 idebureaus opgave har været udvikling af brandplatform, udvikling af kampagneidentitet og -koncept samt manual og markedsføringsstrategi og idekatalog til aktivering af brandet.

Budgettet for opgaven lød på kr. 400.000 og brandingprocessen har indtil videre resulteret i et strategisk fokus med henblik på at forbinde Herning med et godt hverdagsliv, så flere flytter til kommunen og stoltheden over at bo i Herning vokser.

En del af budskabet bag Hernings vision og slogan ”Her er alle muligheder åbne” er, at Herning også er et godt sted at bo for bl.a. børnefamilier og ikke kun er et sted, hvor der foregår kultur- og sportsevents og messer.

Sloganet og brandingplatformen skal dog også bruges over for målgrupperne inden for erhverv og event, som Herning stadig vil pleje sit stærke brand over for.

”Vi er glade for, at vi er kendt for, at vi tager os godt af erhvervslivet i Herning Kommune, og at vi gang på gang danner rammen om store danske og internationale sports- og kulturbegivenheder,” siger Jørgen Krogh, direktør for By, Erhverv og Kultur i Herning Kommune og fortsætter:

“Nu går vi også i gang med at fortælle historien om Herning Kommune, hvor børnefamilierne trives og nyder godt af vores gode skoler og dagsinstitutioner og de mange muligheder, der er for at dyrke sport og andre fritidsaktiviteter. Og at Herning faktisk har rigtig meget, smuk natur at byde på, der ligger lige i nærheden uanset, hvor og hvordan man bor.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club