Bureau skal hjælpe fodboldklub med at vise, at man er ‘Ægte København’

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

BK Frem er boldklubben for Sydhavn, Valby, Vesterbro og Carlsberg Byen. Det skal tilskuerne også vide.

Den københavnske fodboldklub BK Frem, der har rødder helt tilbage til 1886, vil gerne have flere tilskuere. Derfor går de ud i den største kampagne i nyere tid for at fortælle, at klubben, der hører hjemme på Valby Stadion, er det ‘ægte København.

Til at hjælpe sig med at udvikle en ny strategi og et udrulle et nyt univers, får de hjælp fra bureauet Season Two.

Det nye univers skal afspejle klubbens ambitioner og understøtte klubbens voksende rolle både på og udenfor banen, siger kommerciel chef i BK Frem Simon Taylor i en pressemeddelelse:

“Vi skal tilbage til vores originale statement ‘Ægte København’, som har været Boldklubben FREMs mantra siden tidernes morgen. Det er et stærkt statement, med historie. Det er meget grundlæggende for, hvad klubben står for og taler direkte ind i klubbens DNA.”

Til at løfte denne opgave har BK Frem valgt Season Two som bureau, som skal være med til at udvikle og implementere et nyt univers og den nye strategi på tværs af forskellige kanaler.

Der er flere fodboldklubber – der er begyndt at se idéen i at tænke mere kommercielt og tale direkte ind i de forskellige segmenters identitet, siger kreativ direktør og partner i Season Two, Niklas Bo Markussen, og for BK Frem skal den nye strategi udbygge sin identitet og position som en samlende kraft for de fire københavnske bydele: Sydhavn, Valby, Vesterbro og Carlsberg Byen.

Niklas Bo Markussen uddyber:

“Der er flere aktører der slår sig op på at være ægte og forsøger at tage patent på København, så vi har lagt stor energi i at udvikle et univers der skiller sig ud og viser hvad vi mener er det ‘Ægte København’. Universet har derfor skulle illustrere de følelser, oplevelser og mennesker man finder i denne del af byen. Det skal være ægte, det skal være råt og det skal være stolt. Identiteten tager inspiration fra BK Frems kultur og identitet, udsmykningen og stemningen, man finder i klubhuset og på stadion – men også sammensmeltningen af det man støder på i henholdsvis Sydhavnen, Valby, Carlsberg Byen og på Vesterbro, da universet både skal tale til familierne i Valby, arbejderklassen i Sydhavnen og det moderne Vesterbro”.

Projektet, der har været i udvikling det sidste stykke tid, vil blive offentliggjort løbende op til forårssæsonens start og vil indeholde flere elementer, kampagneaktiviteter og strategiske tiltag, heriblandt det nye univers og identitet, nye partnerskaber, kampagner og udrulning på bl.a. digitale medier, film, print, fysiske artefakter i bybilledet og i større partnerskaber.