Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Orbit Reds nye domicil.

Orbit Agency skifter navn til Orbit Red for at tilkendegive, at man ikke kun leverer kreative kompetencer.

Det er ikke umiddelbart den store ændring, når Orbit Agency skifter navn til Orbit Red, men navneskiftet er en konsekvens af, at andelen af opgaver, som ikke handler om at eksekvere kampagner, er vokset støt. Orbit Red agerer i højere grad som strategiske, analytiske og innovationskonsulenter.
”Agency-navnet er blevet en begrænsende faktor i opfattelsen af vores virksomhed, fordi det fastholder perceptionen af os som reklamebureau,” siger David Asmussen, der kom til bureauet for godt et år siden.
Simon Wooller, der sammen med Thomas Thorstholm stiftede bureauet for 2 ½ år siden, tilføjer:
”Vi er nok Nordens eneste fullservice reklamebureau og analysebureau i ét. Samtidig er vi et af de eneste kommunikationshuse i verden, der har processer, der sikrer at forbruger-data bliver udnyttet bedst muligt.”
Og han fortsætter:
”Alle der har arbejdet som kreativ på bureau ved hvor lidt data, der reelt bliver brugt i den kreative udviklingsproces. Måske har data leveret et par indsigter, og så kan den viden bruges som efterrationalisering eller som del af indsalget. Derfor var det nødvendigt med en proces, hvor det er data, der driver udviklingen. I Orbit Red tror vi på, at det svageste punkt i enhver analyse er den menneskelige fortolkning. Derfor arbejder vi ud fra en proces hvor vi producerer og indsamler data, der forudsiger forbruger respons. Forbruger indsigter er nemlig nice-to-have. Forbruger respons er musthave.”
Og hvorfor så lige Red? Fordi de passive forbrugere er blå. De aktiverede er røde, skriver Orbit Red i en pressemeddelelse.

 

Samtidig med navneskiftet flytter bureauet til Niels Hemmingsens Gade, hvor der kommer til at sidde 15 ansatte.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club