Bureauet Webamp skifter navn til Amplify. Navneskiftet er et naturligt skridt i forbindelse med bureauets modning fra et klassisk søjlebaseret webbureau til et brand- og strategifokuseret digitalt marketing bureau. Det skriver bureauet i en pressemeddelelse.
Navnet Webamp var en sammenskrivning af web og amplify. Web symboliserede, hvilken kanal bureauet arbejdede med, og amplify, at de forstærkede kundernes web-tilstedeværelse.
Ifølge direktør og grundlægger Nicolai Vittrup er der dog sket en ændring i efterspørgslen på markedet, der er årsag til navneskiftet.
“I takt med den digitale udvikling har vi brudt med den traditionelle søjle tankegang og udviklet os til et full-service bureau, der hjælper virksomheder og brands med at opnå deres fulde potentiale.”
Det nye navn Amplify skal symbolisere, at bureauet ikke bare arbejder med kundernes web – men med hele deres forretning.
“Grundet den store udvikling inden for online marketing, herunder anvendelsen af AI, skærpede regler for dataindsamling og fremkomsten af nye aktører som for eksempel Temu, opstår der også et større behov for at tænke bredere end blot de enkelte kanaler. Ved at forstå sammenhængen og styrken ved de forskellige kanaler har vi mulighed for at skabe mere fokuserede strategier”, siger Nicolai Vittrup.
Nicolai uddyber:
“Da jeg grundlagde Webamp i 2015, var det med et klart fokus på webudvikling og digital tilstedeværelse. I dag fungerer vi som virksomhedens eksterne marketingafdeling og bidrager både på det strategiske og eksekverende niveau.”