Bureau skifter navn

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Først fusionerede to bureauer og kom til at hedde begge navne. Nu smider Rethink Pipeline den ene del af navnet væk.

Lige før jul for tre år siden fusionerede Rethink med Pipeline. Lige før denne jul smider Rethink Pipeline halvdelen af navnet væk og kalder sig slet og ret Rethink.

Navneskiftet signalerer, at bureauet er rykket tættere på Rethink i Canada, hvor det danske Rethink udsprang fra.

For Creative Director, Martin Kann, er det på mange måder et helt naturligt tidspunkt at trække en streg i sandet på:

Når jeg kigger tre år tilbage, hvor vi startede denne proces, synes jeg vi har rykket os ekstremt langt. Vi har fået skabt en helt ny, kreativ afdeling med masser af ungt talent fra både Danmark, Norge og Sverige, og vi har fået den type kunder, der var i vores strategi – senest Eva Solo, der er Dansk/Skandinavisk baseret med internationalt perspektiv. De næste to år kommer vi til at fokusere mere på nordiske, men også internationale muligheder, og er allerede rykket tættere på Canada med fælles deltagelse i pitch’es osv. Så det er ikke fordi, der ligger et kæmpe rationale bag det nye, gamle navn. Vi trængte bare til, at der skulle ske noget, og nu var et godt tidspunkt af mange små årsager. Og så bliver det rart med et mere mundret navn, vi ikke hele tiden skal stave for folk!”.

Rethink, der i dag beskæftiger 14 medarbejdere forventer, at 2011 bliver et godt år med en bruttoavance på cirka 50 procent større end 2010.

Men 2010 var også et ‘lorteår’ har adm.dir. Kresten Bo Nielsen tidligere udtalt til Bureaubiz. Det var det år, der stoppede fem år som Gazelle-virksomhed.

Forventningerne til 2012 er ikke helt så optimistiske, men man regner dog stadig med en vækst.