Bureau udvikler konkurrence og redaktionelt koncept

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Subsero har udviklet et koncept, der skal positionere Berlingske Business inden for iværksætteri.

I dag lancerer Berlingske Business konkurrencen Business Boost. Konkurrencen og hele konceptet bag er udviklet af reklamebureauet Subsero.

Business Boost skal hjælpe iværksættere i gang og de 10 bedste i konkurrencen vinder et rådgivningsforløb af en række af Danmarks succesfulde iværksættere.

”Ambitionerne var høje fra starten. Og vi var ret opsatte på at lave noget lidt anderledes, som kunne formidle Berlingske Business’ positionering og fokus på dansk iværksætteri på en relevant og troværdig måde. En måde hvor vi ikke bare postulerer, men faktisk demonstrerer, at iværksætteri betyder noget for dem. Og at de således ikke bare nøjes med at skrive om iværksættereventyrerne, men faktisk er med til selv at udvikle dem”, siger kreativ direktør Jesper Isholm fra Subsero.

De spirende iværksættere deltager ved at uploade et kort video-pitch på Businessboost.business.dk.

De 30 bedste idéer går videre til ‘elevator-pitch’. Her får deltageren 60 sekunder til at sælge sit koncept til en repræsentant fra ekspertpanelet, der består af: Christian Stadil, Martin Thorborg, Rasmus Schmiegelow, Mette Lykke og Louise Baunsgaard.

https://www.youtube.com/watch?v=L1FLoYbobyg

Introduktionsvideo

Er idéen god nok, bliver deltageren inviteret til en uddybende præsentation for hele panelet. Panelet kårer til sidst årets 10 talenter, der vinder en Business Boost-pakke, der består af rådgivning fra fremtrædende eksperter i det danske iværksættermiljø, coaches og førende advokater og finansieringseksperter.

Det redaktionelle koncept består af, at læserne får mulighed for at følge hele forløbet og vinderne vil blive fulgt et helt år efter sejren.

At det lige blev et koncept om iværksætteri er ikke taget ud af den blå luft ifølge marketingchef Niels Kiel Nielsen:

”Berlingske har længe haft et ønske om at styrke sin iværksætterprofil og har fået hjælp af reklamebureauet Subsero til at føre ambitionen ud i livet. Berlingske Business skriver allerede massivt om iværksætteri, men hvis vi vil være iværksætternes foretrukne medie – og det vil vi – bliver vi nødt til at tage skridtet videre og tage aktiv del i udviklingen af nye virksomheder. Derfor har vi fået hjælp af Subsero til at gøre iværksætternes drøm til virkelighed,.”

Om projektet siger Jesper Isholm:

”Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med Niels Kiel og hele hans team om noget, som rækker lidt udover det, bare at lave en reklamekampagne med et godt tilbud. Og at der hele vejen rundt har været et commitment omkring kampagnens purpose og den skulle gøre en forskel”.

Projektet bliver bakket op af annoncer på Berlingskes sites, i Berlingskes aviser samt ved outdoor. Desuden er der skabt en introfilm.

Bag projektet står: Martin Furze, Michael Rud, Mark Rif (freelance), koncept & Idé og kreativ direktør: Jesper Isholm.