Det hedder sig – eller har i hvert fald heddet sig, at influencerbranchen var ’Det vilde Vesten’. Det vil bureauet Social Works, der repræsenterer 39 influencere, gerne gøre noget ved. Senest har influencer Christina Sanders været i vælten med et opslag om Molslinjen, som blev kritiseret for ikke at lade virksomheden forholde sig til opslaget inden det kom online.
Bureauet vil – som de skriver i en pressemeddelelse – ”skrue op for ambitionsniveauet og skærpe kerneforretningen for at hjælpe de dygtige influencere bedre på vej.”
Nina Shini Andersen, medstifter og adm. direktør i Social Works tilføjer:
“Vi arbejder i en branche med stor bevågenhed, store skift, store krav og store budgetter, og det kan være enormt svært og hårdt for influenter at navigere i. Vi ser det som vores fornemme opgave at hæve niveauet og professionalisere samarbejdet og forholdene for influenter. Influenter er jo levende individer, og derfor kan man ikke udelukkende fokusere på det kommercielle udbytte. Vi vil derfor hjælpe og guide vores influenter i alle aspekter, så vi sikrer en mere langsigtet, tryg og sund udvikling af de mennesker, som vores talenter jo også er.”
Det som Social Works til tilbyde influencerne er et team af specialister, ”der understøtter hvert enkelte influent i deres udvikling”. Det kan være en personlig agent, en manager, en assistent og en campaign manager. Derudover vil bureauet tilbyde rådgivning inden for mental trivsel, sundhed, økonomi og forretningsudvikling.
Social Works repræsenterer bl.a. Mathilde Gøhler (der også er partner i bureauet), Sus Wilkens og Grev Nikolai.