Bureau vinder kunde på elbil-markedet

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Klausen + Partners skal i første omgang lave et nyt website og forhandleraktiviteter.

Når en marketingchef forlader et job, ved bureauet godt, at det risikerer at hænge i en tynd tråd.

Omvendt er der en mulighed for et bureau til at få en ny kunde, når en marketingchef tiltræder.

Den mulighed fik Klausen + Partners, da Terese Serup i foråret tiltrådte som marketingchef hos Clever, som udbyder ladeløsninger til elbiler.

Efter møder med forskellige bureauer valgte hun Klausen + Partners, hvor deres første opgave bliver at udvikle et nyt site til Clever og en forhandleraktivitet.

Terese Serup, som Klausen + Partners kender fra hendes tid som BTB marketing manager hos Telia Erhverv, fortæller i en pressemeddelelse, at hun var udkig efter et bureau ”der kunne hjælpe os i kampen om de private bilejere, virksomhederne og det offentlige. Og helst et bureau, som også havde kompetencer til at styrke vores dialog med eksisterende kunder og vigtige samarbejdspartnere som f.eks. bilforhandlerne”.

Både bil- og og energisektoren har Klausen + Partners erfaring med fra kunder som f.eks. Suzuki, Hofor og Dansk Energi.

Partner og kontaktdirektør Brian Carlson fra Klausen + Partners er glad for at få en ’grøn’ kunde, men erkender også, at grønne budskaber ikke alene kan drive beslutningen om køb af elbiler og ladeløsninger:

”Den indsigt gælder i øvrigt for både forbrugere, virksomheder og det offentlige. Der skal andre og mere rationelle argumenter til, hvis kommunikationen skal virke. Dét glæder vi os til at vise i det kommende samarbejde”, siger Brian Carlson.