Af Zandra Damsgaard zandra@bureaubiz.dk

Robotterne kommer – også på Bureaubiz. Vi lancerer i dag et betalingsunivers bygget op omkring data om 252 bureauer og er et af de første medier i Danmark, der bruger robotjournalistik.

Unikke data om bureaubranchens aktører er sammen med blandt andet analyser, eventkalender, udbudsoversigt og den årlige bureauanalyse samlet i det nye onlineunivers Bureaubiz Pro.

Bag betalingsmuren tilbyder Bureaubiz som et af de første danske medier sine abonnenter såkaldt robotjournalistik, der gør det muligt at holde sig opdateret om de 252 vigtigste danske bureauers regnskaber, ændring i ledelse, bestyrelser etc.

Robotdelen bygger på CVR-registret og er udviklet sammen med firmaet Lasso.

”Det har længe været vores ønske at give bureaubranchen et premium-produkt, og vi har nu opbygget en lang række services bag en betalingsmur. Det vil give branchen mulighed for at betale for god journalistik og nye services, som skal gøre dem bedre til deres arbejde,” siger redaktør og adm. direktør Timme Bisgaard Munk fra Kommunikationsforum, der ejer Bureaubiz.

Det er flere år siden, Bloomberg begyndte at brugte robotjournalistikken til at opdatere om aktier og økonomi, og ifølge Timme Bisgaard Munk er data fremtiden for navnlig nichemedier som Bureaubiz.

”Vi har altid drømt om at afprøve robotjournalistik i virkeligheden. Nu gør vi det så i en velafgrænset niche. Det er ikke New York Times endnu, men det er fremtiden for erhvervsjournalistik og servicejournalistik, og vi vil forsat investere og udforske mulighederne med robotjournalistik på vores forskellige platforme.”

Bureaubiz udsender fortsat sit daglige nyhedsbrev gratis til omkring 8.500 abonnenter, ligesom hovedparten af det journalistiske indhold på bureaubiz.dk er frit tilgængeligt.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club