Det nye Bureaubiz: Mere tid til at gå mere i dybden

Redaktionen

Efter ti år med daglige nyheder skruer Bureaubiz ned for kvantiteten og op for kvaliteten. Tiden er inde til et redaktionelt skifte, og Bureaubiz bliver et ugentligt medie med baggrund i og perspektiv på markedsføring og bureaubranchen. God journalistik tager tid, og vi har tænkt os at tage den tid, det tager.

Gennem ti år har Bureaubiz leveret daglige nyheder til bureaubranchen. Og det har vi vel at mærke ikke været ene om. Efter længere tids grublen har vi derfor besluttet at vove pelsen og tilbyde vores læsere noget helt andet.

Vi ved nemlig godt, I har travlt. Og vi vil gerne tilbyde jer noget, som I ikke kan få andetsteds. Derfor har Bureaubiz flyttet fokus fra hurtige nyheder til baggrund og perspektiv. Dette skulle fremover give alle i reklame- og kommunikationsbranchen en sund og varieret mediekost med flere kalorier.

Indholdet på Bureaubiz kommer fremover til at være båret af aktualitet snarere end nyheder – vi vil gå i dybden med begivenhederne frem for blot at konstatere, at de er indtruffet. Tænk AdAge krydset med Business Insider i en dansk kontekst.

Samtidig vil man på Bureaubiz i højere grad end hidtil finde relevante indlæg fra eksterne aktører på både bureau- og kundesiden.

Endelig vil vi i globaliseringens navn forsøge også at se ud over den hjemlige andedam og give en større indsigt i tendenser fra verden omkring os.

Relanceringen betyder samtidig, at Bureaubiz-nyhedsbrevet nu udkommer ugentligt, hver tirsdag, frem for dagligt.

Hver tirsdag formiddag serverer vi et miks af nyhedsoverblik, længere artikler, navnestof, klummer og stillingsopslag.

Sidstnævnte sendes desuden ud i en selvstændig jobmail hver torsdag. 

Betalingsuniverset Bureaubiz Pro tilbyder som hidtil adgang til den årlige bureauanalyse, udvalgte artikler, robot-artikler om folk og firmaer, award-oversigt, udbudskalender og eventkalender med meget mere, men også her har vi intentioner om at sætte mere ind. 

Pro-universet vil generelt få mere opmærksomhed, og vi vil løbende udvikle flere tools og bedre services til vores betalende kunder. 

God journalistik tager tid, og vi har tænkt os at tage den tid, det tager. Vi håber, I tager godt imod det.