Bureaudirektør bliver skjortesælger

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Eller rettere sagt: Deducta-partner bliver adm. dir. for en online-virksomhed, der sælger skjorter.

Efter 12 år i kommunikatons- og reklamebranchen vil 38-årige Nicoai Valentiner nu prøve kræfter på kundesiden.

Han er tiltrådt som ny administrerende Direktør/CEO i den danske e-handelsvirksomhed Su Misura A/S, der bl.a. sælger kvalitets skjorter på www.sumisura.com

Nicolai kommer fra en stilling som Project Director & Partner i Deducta Creative, og før Deducta har han haft forskellige projektleder stilling i reklamebranchen.

“Igennem 12 år i bureaubranchen har jeg stiftet bekendtskab med et stort antal kunder og produkter. Jeg synes, det er en spændende udfordring at få fingrene helt ned i materien i et produkt – at få ejerskab til produktet”, siger Nicolai Valentiner.

Su Misura er en tre år gammel iværksættervirksomhed, der har egen skjorteproduktion i Ægypten og bl.a. sælger skjorterne online. Virksomheden har omkring 5 medarbejdere.

“Man har rigtig godt styr på produktionen af skjorter, og forretningskonceptet har vist sin bæredygtighed. Der er en flot loyalitet hos kunderne med 35 pct. genkøb men ønsket er at søge at booste salget, og det er så min opgave”, siger Nicolai Valentiner.

Han overtager jobbet efter Jeanette Borg som har ønsket at stoppe i Su Misura A/S. Virksomheden har bl.a. Tim Frank Andersen, der har et bredt sæt af aktiviteter i bureau- og online-verdenen, og Aegis Media’s danske topchef, Lars Bo Jeppesen, i bestyrelsen.

Hos Deducta er der pt. ikke nogen planer om at erstatte Nicolai Valentiner som direktør og partner.