Af Peter Engholm 25@mail.dk

I sommer stoppede Henrik Bartholdy som nordisk direktør i MEC Access. Nu skal hans viden om sponsorater og aktivering i spil som kommerciel direktør i et landets stærkeste fodboldbrands.

Brøndby IF meldte tidligere på året ud, at man ønskede at tilknytte en ny kommerciel direktør. Og Henrik Reichel Bartholdy meldte i sommer ud, at det var tid til at gøre noget andet end at være nordisk direktør i MEC Access – efter 15 år med sponsorbureau.

Nu har parterne fundet sammen, idet Brøndy IF – ”efter en grundig rekrutteringsfase” – har valgt 48-årige Bartholdy som kommerciel direktør.

”Det er mit mål at opbygge et ambitiøst og troværdigt kommercielt Brøndby, der med respekt for værdierne kan skabe forretning for vores kunder og oplevelser for klubbens fans,” siger Henrik Bartholdy og tilføjer:

”Vi skal lære af de bedste og turde gå nye veje. Brøndby IF skal ikke kun ligge i toppen sportsligt, vi skal også være en topprofessionel kommerciel platform til gavn for klubbens fans og de brands, der arbejder sammen med os.”

I en meddelelse på klubbens hjemmeside siger Jesper Jørgensen, adm. direktør i Brøndby IF, om Henrik Bartholdy:

”Vi har været på jagt efter en person, der kan tage virksomheden til det næste niveau og skabe den vækst, der spiller en central rolle i vores strategiplan for de kommende år, ”Brøndby IF – Vision 2017”. Vores mål er at være i balance uden transferindtægter senest om tre år. Vi er sikre på, at Henrik Bartholdy med sin erfaring og energi kan gøre en forskel på det kommercielle område.”

Henrik Bartholdy startede i 1999 – sammen Katja Moesgaard, der nu er kommerciel direktør i DBU – et af de første og mest prisvindende sponsorbureauer i Danmark og Norden, der siden blev solgt til MEC.

I sidste måned kunne Henrik Bartholdy berette om et rådgivningsfirma, han havde stiftet samen med Kenneth Gjerlufsen – et tiltag, der ender med at være en parentes på cv’et, idet han tiltræder jobbet på vestegnen den 1. december:

”Skulle jeg ikke forfølge en drøm om at arbejde med et stort brand som Brøndby? Selvfølgelig skulle jeg det. Jeg får ansvar for alt det kommercielle, der ikke har med spillerne at gøre. Potentialet er stort, og der er hav af knapper at skrue på inden for sponsorater, aktivering, tilskuere og lounges,” siger Henrik Bartholdy.

Han er ikke den første direktør i Brøndby IF med en mediabureau-fortid. I 2008-2009 var tidligere OMD-direktør, Hermann Haraldsson, adm. direktør i BIF, men ragede uklar med daværende bestyrelsesformand Per Bjerregaard.

Og netop ledelse og bestyrelse er faktisk blandt de tungest vejende grunde for Henrik Bartholdy til at tage jobbet i Brøndby IF:

”Jeg har hæftet mig ved den stærke ledelse, med Anders Bay som kommunikations- og marketingdirektør, sportsdirektør Per Rud og adm. direktør Jesper Jørgensen, der er økonomimand om en hals – og det er den rette type at have for bordenden. Dertil kommer en klar ejerstruktur og en bestyrelse, hvis medlemmer jeg har stor respekt for, bl.a. Morten Albæk (Vestas, red.), Thorleif Krarup (tidl. Nordea og nu Falck, red.) og Jesper Møller (tidl. Toms, red.),” siger Henrik Bartholdy.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club