Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Fra vores egen verden: Tobias Høgsberg er nyt bestyrelsesmedlem i Creative Club, hvor han ser frem til at arbejde for en forening, der repræsenterer forskellige bureautyper.

Eiffel er det seneste af en række nyindmeldte bureauer i Creative Club. Og ikke nok med det. CEO Tobias Høgsberg træder samtidig ind i Creative Clubs bestyrelse, fordi han gerne vil kæmpe en kamp for mangfoldigheden på det danske bureaumarked.

“Jeg går ind i Creative Clubs bestyrelse, fordi jeg gerne vil være en del af det friske pust, som Creative Club er på det danske bureaumarked. Jeg har mødt nogle folk i Creative Club med et oprigtigt ønske om at skabe nogle forandringer, og det arbejde vil jeg rigtig gerne være en del af,” siger Tobias Høgsberg.

Små og mellemstore bureauer over hele landet
Tobias Høgsberg ser en fordel i, at Creative Club rummer forskellige bureauer – både i forhold til bureautyper, bureaustørrelser og i form af startups og freelancere.

“Creative Club repræsenterer både mange nye bureautyper og mindre og større bureauer. Jeg ser det som en fordel, at der også er mange små bureauer med i foreningen, for det er dem, der er flest af på markedet. Det er vigtigt at favne mangfoldigheden i bureaubranchen og skabe nogle fælles rammevilkår ud fra den mangfoldighed.”

Han peger også på, at det er en fordel, at medlemsbureauerne er godt spredt ud over hele landet.

Klar til bestyrelsesarbejdet
I sit bestyrelsesarbejde vil Tobias Høgsberg også gerne prioritere, at bureauerne bliver bedre til at tage penge for det kreative arbejde:

“De kreative bureauers indtjening har været under pres de senere år og vi er blevet dårligere til at tage penge for det kreative arbejde. F.eks. er en del bureauer villige til at deltage i pitches uden betaling. Jeg ved godt, at det er et emne, der jævnligt popper op, men det er stadig et problem, og det vil jeg gerne sætte fokus på.”

Tobias Høgsberg fortsætter:

”Og så kunne jeg godt tænke mig at sætte fokus på HR-området, for der har bureauerne ofte ikke selv så mange kompetencer, så vi skal have synliggjort det, som Creative Club kan hjælpe med i den forbindelse.”

Solid organisation i ryggen
Den juridiske bistand er en af flere årsager til, at Eiffel meldte sig ind i Creative Club. Medlemmer af Creative Club er samtidig medlemmer af GRAKOM, som ejer Creative Club (og Bureaubiz i øvrigt, red.) og hos GRAKOM sidder en hel afdeling af jurister.

“Vi bruger i forvejen penge på juridisk bistand i forskellige sammenhænge, og de penge sparer vi nu. Samtidig virker Creative Club med GRAKOM i ryggen som en solid organisation med faglige kompetencer, man kan støtte sig op ad. En ekstra bonus er så arrangementerne til både ledere og medarbejdere,” siger Tobias Høgsberg.

De øvrige i Creative Clubs bestyrelse er: Bestyrelsesformand og adm. direktør i Superego, Anders Juel, adm. direktør i Buchs, Thomas Søby, adm. direktør i SPRING Production, Lars Bo Hansen, adm. direktør i Fingerspitz, Kirsten Dalgaard, adm. direktør i Kindly, Henrik Larsen, og bestyrelsesformand i Spring Family, Albert Funder.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club