Af Peter Engholm, journalist

Det nye år betyder også ny direktør for Klausen + Partners, når Hans-Henrik Søndersted-Olsen takker af.

2020 har været et begivenhedsrigt år for B2B-bureauet Klausen + Partners, der midt i Covid-19 pandemien gik sammen med det digitale konsulenthus Pentia, som købte aktiemajoriteten i selskabet – for at forene strategiske, kreative og tekniske kompetencer under et tag på Islands Brygge.

Og nu har bureauet også meddelt et markant farvel på den øverste post. Hans-Henrik Søndersted Olsen stopper – og man kan ikke beskylde ham for at rende af pladsen, for han har været CEO i 18 år. Eller i over halvdelen af de 33 år, der har været et Klausen + Partners.

Den 1. januar tiltræder Brian Carlson som CEO. Han er partner og har de seneste 10 år været client service director på bureauet.

Christian Ruud, bestyrelsesformand i Klausen + Partners og CCO hos Pentia, siger:

”Hans-Henrik har haft stafetten de sidste 18 år og har en kæmpe fortjeneste for bureauets succes. Og i øvrigt det match, vi kunne se i partnerskabet. Nu skal vi sammen med Brian, som vi jo allerede kender rigtig godt, og resten af teamet, tage hul på næste kapitel. Og det glæder vi os meget til”.

Hans-Henrik Søndersted-Olsen, der er 57 år, meddeler på LinkedIn, at han vil hellige sig ”et liv som bestyrelsesmedlem, advisory board-medlem og konsulent.”.

Om sit stop på bureauet siger han i en pressemeddelelse:

”Jeg kan mærke, at nu er tiden inde til at lade Brian tage over. De sidste 18 år har jeg stået i front og i al beskedenhed ført bureauet hen til det, det er i dag. Jeg er stolt over at overlade bureauet i god kondition til Brian og at have været motoren bag vores indgang i det større setup hos Pentia. Det er det helt rigtige for bureauet. Nu skal næste kapitel åbnes, og det ønsker jeg Brian Carlson og Niels Kaldahl (partner samt director of strategy, red.), sammen med hele holdet og Pentia, stort held med. Jeg er sikker på, at det kun kan blive endnu mere succesfuldt med det team.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club