Selvstændig eller ansat? For Mikkel Hartmann-Petersen (34) er valget blevet det sidste. Han var indtil starten af i år medejer af det lille bureau Wellplayed – nu er han kreativ direktør i brand activation bureauet Shout.
Ansættelsen er led i en vækstplan. Efter et succesfuldt 2015 er målet at fordoble Shouts omsætning igen i 2016, og her får Mikkel Hartmann-Petersen en nøglerolle.
”Vores kunder efterspørger løsninger, der løser noget. Det er ikke nok bare at råbe op. Vi skal sikre strategisk, konceptuel og reel værdi, før vi er marketingkronerne værd. Det er derfor, vi har hentet Mikkel. Han kan udvikle og omsætte strategi til god og vedkommende kommunikation på tværs af kanaler,” siger adm. direktør Camilla Boesen.
Wellplayed var et lille bureau – men ikke uvant med store kunder. Bureauet har f.eks. hjulpet Lego med den årlige Lego World Event i Bella Center.
Bureauet er dog trådt i frivillig likvidation i starten af i år.
På Shout skal Mikkel Hartmann-Petersen i samarbejde med kontaktchef, Mads Piil, udvikle bureauets produkter, strategier og kreative profil.
”Jeg synes reklame og brand activation fungerer, når jeg kan mærke, at afsenderen vil noget. F.eks. Fords 16 minutters kortfilm om en skilsmissefamilie. Den ville jeg gerne selv have lavet”, siger Mikkel Hartmann-Petersen, der tidligere har vundet Advertising Effectiveness Award med Atlantic Airways.
Udover Mikkel Hartmann-Petersen har Shout for nylig ansat projektleder Kristine Toft Müller, produktionsleder Trine Grue og senior projektleder Annemarie Kraglund Halasz.