Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et reklamebureau og et innovationshus rykker sammen for at skabe - og demonstrere - sammenhæng i kompetencerne.

Red Ink er et reklamebureau med speciale i strategisk kommunikation. Public Intelligence er et innovationskonsulenthus. Begge med odenseansk ophav – og nu i samme båd.

Det sker ud fra en betragtning om, at hvis man laver innovation uden at fortælle det til nogen, er det ligegyldigt. Og hvis man råber det samme ud til verden i morgen, som man gjorde i går, så har man allerede tabt på forhånd.

“Vi skal blive ved med at være gode til begge fagligheder. Derfor bliver vi ved med at være både et reklamebureau og et konsulenthus. Som kunde kan man gå ind af én dør, hvis man har kommunikationsopgaver, der skal løses. Og ind af en anden dør, hvis man har brug for innovationsrådgivning. Forskellen ligger i det hold, man bliver mødt af. Vi kan inddrage hinandens kompetencer på tværs af kunder og projekter, hvor det skaber værdi og bedre løsninger,” siger Maja Gro Lilsig, der kommer fra Public Intelligence.

Hun er en af de i alt fire partnere i den nye konstellation – de tre øvrige er Peter Julius (Public Intelligence), Kim Gørlitz (Red Ink) og Pernille Høyer (Red Ink). Samtidig er begge hold blevet styrket gennem ansættelse af nye specialistkompetencer, særligt inden for on-line-produktion.

Red Ink tæller 6 medarbejdere, Publik Intelligence 4.

Og som det ofte er tilfældet i menneskelige relationer, mødtes parterne gennem en fælles bekendt:

“Vi arbejdede sammen om en kommunal opgave, og kunden så fordelen i at blive rådgivet kommunikativt-strategisk og samtidig få udviklet forretningen – og mente i øvrigt, at vi supplerede hinanden godt,” siger Maja Gro Lilsig.

Det mente reklamebureauet og innovationshuset også – og bakkes op af en efterspørgsel blandt kunderne:

“Vi møder i stigende omfang en helhedsbetragtning hos kunderne – f.eks. hos kommunerne, der udvikler og implementerer nyt, men typisk har været dårlige til at hive stikket hjem – nemlig ved at fortælle nyhederne til borgerne,” siger Maja Gro Lilsig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club