Af Peter Engholm 25@mail.dk

Et af landets største digitalbureauer reklamerer for sig selv med både desperation og glimt i øjet som drivkraft.

En række bureauer kommunikerer fra tid til anden om sig selv – og med visse fællestræk.

Det mener digitalbureauet DIS/Play, der er aktuel med en rekrutteringskampagne.

“Egenreklamen i branchen spiller ofte på ens egen kreativitet og muskler, samtidig med at der langes ud efter konkurrenternes evner. Tonen er typisk cool og seriøs, med kraftig vægt på ROI og effectiveness. Ret konsulent-agtigt, men kunderne kigger også på ens evne til at skabe noget, som deres kunder bemærker, og som de gider at dele med deres venner. Det er dét, vi lægger vægt på i vores kampagne,” siger Steffen Blauenfeldt Otkjær, kreativ direktør i DIS/Play.

Bureauet er ude med en kampagne – Virkelig desperat rekruttering – der består af en serie på tre film, hvor en bureauleder bliver stadig mere desperat i sin jagt på nye medarbejdere, i det konkrete tilfælde mobiludviklere.

“Vi har desperationen som drivkraft tilsat det urklassiske, danske virkemiddel glimt-i-øjet. Den primære målgruppe er de potentielle medarbejdere, den sekundære er potentielle kunder. Vi har skiftet navn – fra Dansk Internet Selskab – og der er ingen, der ved, hvem vi er. Og det er nu engang lettere at rekruttere de fede medarbejdere, hvis de ved, hvem man er,” siger Steffen Blauenfeldt Otkjær.

På Bureaubiz’ aktuelle bureau-analyse er DIS/Play landets 4. største digitalbureau med en bruttoavance i 2010 på 48,4 mio. kr., hvilket var en stigning på godt 26 pct. i forhold til året før.

Og bureauets kampagne er blevet bemærket – ikke kun blandt mobiludviklere.

“Vi har feedback fra flere rekrutteringsbureauer, der egentlig burde være provokerede, fordi vi med vores kampagne signalerer, at vi selv ved bedre. Men deres reaktion har været fedt! og sjov!. Kampagnen er en karikatur af det episke knæfald, som den moderne chef gør for sine medarbejdere – og det bliver mere udtalt i de kommende film,” siger Steffen Blauenfeldt Otkjær.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club