Bureauernes imageanalyse bliver eksporteret

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Siden 2008 har bureauerne kunne se, hvordan marketingansvarlige bedømmer forskellige bureauers image. Nu breder MyResearch, der står bag, analysen til flere brancher.

Siden 2008 har bureaubranchen kunnet se marketingansvarliges kendskab til og vurdering af de forskellige danske bureauer via MyImage-analysen.

Bag analysen står MyResearch, som de første 9 år lavede analysen i samarbejde med Bureaubiz. Nu skal analysen også ud at leve i andre brancher.

Allerede i 2019 blev MyImage udvidet til møde- og konferencebranchen (venues) i samarbejde med Danske Konferencecentre, og fra i år vil MyImage dække yderligere fem brancher. Det bliver bank, forsikring, advokat, revision samt it-konsulent-branchen.

Og netop i skrivende stund er resultaterne fra bank, forsikring, advokat og revision på vej ud.

Yderligere brancher vil blive føjet til i løbet af efteråret, siger adm. direktør Mogens Østergaard, MyResearch, og om baggrunden for at udvide imageanalysen til flere brancher, siger han:

”MyImage resultaterne anvendes flittigt af de danske bureauer, både internt i deres strategiske arbejde med bureaubrands og kunder, og eksternt i markedsføringen. Det faktum at de fleste bureauer anvender MyImage er en blåstempling af analysen, og det har været et naturligt led i udviklingen, at vi nu har bevæget os ind i andre service- og rådgivningsbrancher.”

Mogens Østergaard

En ny analyse tager et pænt stykke tid at få indarbejdet på et nyt marked, siger Mogens Østergaard, men han tror, at MyImage for bureauer kan bane vejen for de nye brancher:

”Det tog mindst 5 år at få etableret MyImage for bureauer sådan rigtigt, men jeg tænker at vi med bureauernes anvendelse og blåstempling kan gøre det lidt hurtigere i de nye brancher.

Vi kommer med et gennemprøvet BtB analyseværktøj, som er et must for de alle seriøse marketingafdelinger, der har fokus på BtB.” 

Interesserede kan læse mere om de syv MyImage analyser her.