Bureaufolk i weekendens aviser

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Frederik Preisler om P3-prisen og Birthe Linddal Hansen om tv on demand. Samt en artikel om Mannovs stifter.

DR vil kun give plads til deres egen musikpris, P3 Guld. Det møder kritik og det forstår Frederik Preisler fra Reklamebureauet Mensch godt: “Der er tale om en veludført massiv reklamekampagne ud fra en kommerciel tankegang om at brande P3”, konstaterer han og fortsætter: “Jeg synes, at DR skal bruge sine muskler på at være en kvalitativ modvægt til hele den kommercielle del af mediebilledet”. (JP Kultur Lørdag p. 4)

On demand betyder, at folk kan se en TV udsendelse præcis, når det passer dem eller høre radio på podcast, når de har tid til det. Den udvikling har dog en bagside, mener Birthe Linddal Hansen, sociolog hos Recommended: “Den fælles fortælling er under pres. Vi er ikke længere begrænset af landegrænser, sprog, tid eller gatekeepere, der bestemmer, hvad vi skal hvornår. Det er en fantastisk frihed, men gør os også mere fragmenterede og niche-søgende”. (Berlingske Magasin Lørdag p. 8)

I serien: “Det frygtede generationsskifte” er der en helsidesartikel om PR bureauet Mannovs stifter, cand.polit. Børge Mannov, som for 3 år siden trak sig som bestyrelsesformand på grund af en øjensygdom. Før Børge Mannov stiftede sit eget firma, var han med til at stifte DRRB, som han var direktør for i 20 år. I dag beskæftiger han sig trods sin øjensygdom med aktiehandel med sin egen virksomhed Worldcom Denmark.(Politiken Karrriere Søndag, bagsiden)