Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Foto hentet fra B.93' hjemmeside. Foto: Christian Midtgaard

Bureauledere fra tre bureauer og en filmproduktionsleder har investeret et millionbeløb i fodboldklubben B.93 sammen med andre erhvervsfolk, et par fodboldspillere og Pilou Asbæk.

Et netværk af erhvervsfolk, fodboldspillerne Mathias Zanka Jørgensen og Anders Lindegaard og skuespilleren Pilou Asbæk har skudt et millionbeløb i fodboldklubben B.93.

Bureauledere fra tre forskellige bureauer og en filmproduktionsleder er blandt investorerne.

Det er bureauledere fra Eiffel Cph, Barkas og An Agency, der har skudt penge i fodboldforetagendet, nemlig Tobias Høgsberg, CEO i Eiffel Cph; Mikkel Vibe, partner i An Agency; samt fra Barkas stifter Daniel Rørbæk og adm. direktør Steven Müller.

Fra Barkas og Eiffels side er man gået ind i projektet, fordi man mener at kunne byde ind med kompetencer fra bureauerne.

Fra Steven Müller lyder argumentet:

”B93 er en Københavnsk institution med nogle stærke værdier som vi i Barkas spejler os i. Det er en klub med plads til alle; børn og unge, voksne og gamle, drenge og piger, bredde og elite. Her håber vi at vi med vores kompetencer, som bureau, kan være med til at bidrage til den positive udvikling i B93, som i sidste ende handler om at udvikle endnu flere spillere, skabe en god klub for bredden, og ikke mindst uforglemmelige oplevelser på Østerbro Stadion.”

Han siger endvidere, at man fra bureauets side kommer til at hjælpe med at formidle fortællingen om B93 som klub og brand.

Og faktisk er man allerede gået i gang med stille sig til rådighed i det man er ved at udvikle en ny webshop sammen med Eiffel Cph. 

Også Tobias Høgsberg er sammen med sine partnere gået ind i projektet, fordi man tror, at man kan sætte bureauets kompetencer i spil:

”Det er faktisk alle partnerne i Eiffel, der har investeret sammen i projektet, og det gjorde vi, fordi vi syntes det lød både spændende og som et sympatisk projekt, da Daniel Rørbæk fra Barkas introducerede os for det. B93 er en fed klub, med en stærk fortælling og et stort potentiale. Og så har de en række stærke værdier som flugter godt med vores i Eiffel.”

Fra produktionsselskabet Drive Studios, står medstifter og COO, Taus Abildgaard Andersen, som investor. Det er ikke som en del af hans selskab, men som privat mand, at han er gået ind i projektet. Og her er det passionen omkring fodbolden samt de øvrige investorer, der har trukket:

”Jeg er gået med i 93 global fordi jeg er meget passioneret omkring fodbold og ser et enormt potientiale i klubben og med det hold, der nu er samlet omkring projektet. Det handler om at komme på stadion og have et fællesskab samt bygge videre på de værdier, klubben allerede er baseret på og det glæder jeg mig meget til. Så har jeg en kærlighed for det lokale og det nære og synes fodbolden trænger til de værdier specielt i denne tid.”

Pengene fra netværket – der kalder sig 93. Global – skal ifølge en pressemeddelelse bruges til at styrke ungdomsarbejdet på eliteplan og organisationen omkring klubben, herunder amatørafdelingen.

Det pointeres også, at netværkets mål ikke kun er sportsligt. Det handler også om at styrke de værdier og den historie B.93 hviler på. Der vil derfor være et konstant fokus at bidrage til og forstærke den enestående kultur som klubben dyrker, står der i pressemeddelelsen.

De øvrige investorer i netværket er stifter af tøjbrandet Ganni, Nicolaj Reffstrup; CEO i Veo Technologies, der sælger kameraer til teamsport, Henrik Teisbæk; partner i vandtætte produkter Rains, Philip Lotko;  artist manager Nicolaj Bundesen, Bundesen Management; Simon Lennet og Simon Frank, partnere i Søpavillonen; skuespiller Pilou Asbæk; samt fodboldspillerne Mathias Zanka Jørgensen, Fenerbahce og Anders Lindegaard, Helsingborg IF.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club