Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Det påstår Epica Awards i en ny kampagne, der skal reklamere for, at der nu er åbent for indsendelser af arbejder.

Epica Awards adskiller sig fra andre awards ved, at arbejderne bliver bedømt af journalister i stedet for af andre kreative. Det slår man på i en ny kampagne, der med humor skal gøre opmærksom på, at der indtil 8. oktober er åbent for indsendelser.

Det er det hollandske bureau, Cloudfactory, der står bag kampagnen, som bl.a. består af tre film, som Be Sweet Films har produceret.

I de tre film vises de ”dårlige undskyldninger”, som bureauer kommer med, når de ikke vinder i en pris, fordi det er andre kreative, der bedømmer de indsendte arbejder.

I den ene film klager en franskmand over, at et konkurrerende bureaunetværk dominerede juryen. I den anden siger en italiensk annoncør, at hans print idé ville have vundet guld, hvis et konkurrerende bureau ikke havde indsendt en lignende idé og endda kun med et case studie. I den tredje brokker en kreativ sig over, at hendes film ville have haft større chance, hvis hendes klient havde været en NGO og ikke en bank.

”Vi har alle været i disse situationer eller overhørt lignende samtaler, så filmene er baseret på virkeligheden,” siger César Garcia, der er kreativ director hos Cloudfactory.

Kampagnen hedder ‘No bias. No excuses’, og man håber, at kampagnen vil “provokere mildt” og dermed starte en snak ude på bureauerne. Samtidig vil man opfordre til, at bureaufolk selv kommer med flere undskyldninger via Instagram.

Se de tre film her:

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club