Bureaufolk med i Danmarks hårdeste velgørenhedscykelløb

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Seks bureaufolk bestiger Mont Blanc for at kombinere indsamling og cykelløb.

Når Tour de France-rytterne kører i mål på Mont Blanc til sommer, har en håndfuld bureaufolk umiddelbart forinden besejret bjerget i en god sags tjeneste.

Det er Scleroseforeningen, der for tredje år i træk står bag ’Danmarks hårdeste velgørenhedscykelløb’, Cykelnerven, og i år er det med rekordmange deltagere, nemlig 250 cykelryttere, hvilket er 100 ryttere flere end sidste år.

De danske bureaufolk, der cykler for at samle ind til Scleroseforeningen, er

  • Peer Brændholt, adm.dir. Agency Spring
  • Allan Fribo-Hansen, senior projektleder, Nørgaard Mikkelsen
  • Ulrik Wulf, kontaktchef, detKONCEPT
  • Jørgen Kurt Jensen, direktør, Dentsu Aegis Network
  • Ulrik Petersen, CCO, Dentsu Aegis Network
  • Tue Paulsen, ejer, Kernekraft


Jørgen Kurt Jensen, Dentsu Aegis Network, holdkaptajn for Københavnerholdet

” Vi er stolte af at have skabt et velgørenhedsevent, som 250 seje motionsryttere gerne vil være en del af. Hele ideen med Cykelnerven har været at sammensætte et cykelløb, der virkelig udfordrer deltagerne på udholdenhed og viljestyrke og giver dem en oplevelse for livet – samtidig med at de samler ind til en god sag. Hver eneste deltager udviser så meget engagement og viljestyrke, når det går løs på bjergtoppene. Det er en fornøjelse at være en del af, og vi er taknemmelige for den store opbakning, som gør en stor forskel for vores fortsatte kamp mod sclerose” siger Ann Leistiko, marketingschef i Scleroseforeningen.

Kendte danskere

Det er ikke kun bureaufolk, der trækker i cykeltrøjen. Også kendte medienavne kører med på Cykelnerven 2016.

Det er bl.a. TV2-værterne Claus Elming, Mikael Kamber og Peter Tanev. Andre kendte navne er tidligere landsholdspiller Thomas Helveg og sanger Stig Rossen.

Man kan læse mere om Cykelnerven 2016 på www.cykelnerven.dk.