To bureaufolk er med i et nyt initiativ, der skal hjælpe badmintonsporten med at skaffe både flere sponsorer og flere medlemmer. Initiativet går under navnet Advise Guld 2012.
Foruden et badmintonkoryfæ som Morten Frost, erhvervsfolk som LK-direktøren Heine Knudsen og bestyrelsesmedlem i Danske Bank Peter Højland deltager også Kasper Åkerlund, adm. direktør i Suddenly CPH og Frej Elbæk fra PrimeTime Kommunikation.
Målet er, at sponsorindtægterne til Danmark 6. største sportsgren skal øges og det samme skal antallet af medlemmer. På sponsorsiden er det blandt andet sportens store popularitet i Asien, der skal være med til at trække læsset siger direktør i Dansk Badminton Forbund Charlotte Malmroes til Børsen i dag:
“Nu skal vi lige i gang, men jeg håber vi med de erfaringer og kompetencer vi hver især kommer med, kan være med til at påvirke badmintonforbundet positivt i forhold til nogle af de udfordringer de står overfor,” siger Frej Elbæk fra PrimeTime Kommunikation. Han fortsætter:
“På den ene side er der nogle udfordringer, hvor løsningen kunne ligge i det store Asiatiske marked, samtidig er der nogle meget nære og nationale udfordringer omkring medlemmer og publikum til de store turneringer, forhåbentlig kan vi være en hjælp i forhold til begge opgaver.”
Advise Guld 2012 mødes første gang i dag i forbindelse med Denmark Open der afsluttes med finaler i Odense i denne weekend.