Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauernes ansatte tror på bedre tider i 2010. ”Jeg ville virkelig blive bekymret, hvis bureauernes ansatte var pessimister”, siger DRRB’s direktør.

Kald det bare Trends-analyse nr. 4 i rækken. Dog må denne siges at være af et noget mere beskedent omfang i forhold til de tre forrige udført af bl.a. Gallup/Mindshare og Megafon/Huset Markedsføring.

I forbindelse med udarbejdelsen af Annoncørimage analysen har MyResearch stillet bureauernes ansatte et enkelt spørgsmål:

“Hvad er din vurdering af den økonomiske udvikling i Danmark det næste års tid?”

Svarmulighederne – og svarene – var:

Forværres markant – 1 pct.

  • Forværres lidt – 11 pct.
  • Uændret – 25 pct.
  • Forbedres lidt – 57 pct.
  • Forbedres markant – 5 pct.
  • Ved ikke – 1 pct.

Der er således ingen tvivl: Bureaufolket er optimister. Ikke nødvendigvis overdrevne – men dog optimister.

Forskellen mellem bureautyper, om man har personaleansvar eller bureaustørrelse er marginale, så optimismen er gennemgående.

Det undrer dog ikke DRRB’s adm. dir., Bjørn Karsholt.

“Jeg tror også, det bliver bedre, men nu kan det dårligt blive værre, og jeg tror, at vi stadig skal vente et svært år”, siger Bjørn Karsholt og tilføjer:

“Bureaufolk er jo generelt optimister. Jeg ville virkelig blive bekymret, hvis de udtrykte pessimisme”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club