Bureaufusion koster kreativ direktør jobbet

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Fusionen mellem Winwin Agency og We Love People indebærer farvel til to af Winwin’s kreative profiler.

To kreative profiler flytter ud og to flytter ind, når Winwin Agency og We Love People fusioneres d. 1. januar.

Sammen med Dorthe Zangenberg vil We Love People stifterne, Peter Stenbæk og Claus Skytte, udgøre bureauets kreative ledelse, og det betyder et farvel til den hidtidige kreative direktør, Mikkel Jangaard. Han får følgeskab af Niels Thomsen, der har fungeret på en fast free-lance tilknytning.

Samlet siger Winwin farvel til 3 ½ medarbejder, mens We Love People tilfører fire personer.

Adm. dir. Pernille Simmelkiær fra Winwin bliver også det nye bureau’s chef og hun afviser, at fusionen er økonomisk dikteret. Winwin oplevede i 2008 en tilbagegang i bruttoavance på 12,9 pct. og et fald i overskud på 70 pct. til knap en million, mens We Love People tabte 43,2 pct. i bruttoavance og gik fra et overskud på 3 mio. kr. til et underskud på 210.000 kr.

“Selvfølgelig håber jeg, at fusionen vil give en økonomisk gevinst. Men vi har klaret os udmærket i år, og We Love People har faktisk opnået et pænt overskud. Jeg tror meget på markedet for etisk og bæredygtig kommunikation, hvor vi er stærke, og hvor jeg mener, at fusionen yderligere styrker os, og desuden tilfører vi hinanden noget. Vi har en mere analytisk tilgang og We Love People repræsenterer for mig en unik tilgang til kanaluafhængig kreativitet”, siger Pernille Simmelkiær.

People Group ejer 51 pct. af We Love People og 50 pct. af Winwin Group som ejer 60 pct. af Winwin Agency.

“People Group vil fortsat være medejer af bureauet, men den endelige fordeling af ejerandele er ikke på plads endnu”, fortæller Pernille Simmelkiær. Ejerandelene skal ud over People Group fordeles mellem hende, Dorthe Zangenberg, Peter Stenbæk og Claus Skytte.