Af Julie Kolbeck julie@kforum.dk

To bureaumænd og to tech-typer er gået sammen om at skabe platformen Tame, som ifølge iværksættergruppen selv er verdens smukkeste eventplanlægningsværktøj.

Fire unge, iværksættere lancerer nu platformen Tame; et nyt, designdrevet SaaS (Software as a service), der sigter til at gøre eventplanlægning lettere og kaste Excel ud med badevandet.

To ud af de fire stiftere bag Tame kommer fra bureauverdenen. Mickey Switzer Schubert-Suell har en fortid i Stupid Studio, Umwelt og Fonqi, imens Deividas Jackus har arbejdet som udvikler i Woumedia.

De to øvrige stiftere, Jasenko Hadzic og Niels Schmidt Hansen, kommer fra techmiljøet.

“Selvom jeg elskede bureaulivet og særligt Stupid Studio, som jeg var på sidst, havde jeg en indre trang til at fordybe mig på et større og længerevarende projekt helt fra bunden. Her har jeg kunnet skabe mine egne hypoteser og tanker om, hvordan et produkt skal eksekveres, hvordan en oplevelse skabes og hvordan et brand skabes. Alt har været up for grabs, og med det har vi udfordret den konventionelle måde at bygge og tænke SaaS software på,” siger Mickey Switzer Schubert-Suell.

Deividas Jackus stemmer i:

”I min tid hos Woumedia fik jeg fornøjelsen af at prøve kræfter med et par spændende projekter, men jeg kunne mærke ligesom Mickey, at det jeg hungrede efter var noget større. Noget som vi kunne skabe fra bunden og påvirke. Bureaulivet er fantastisk, da det kan give en erfaring med en masse forskellige projekter, men for mig var tiden inde til at kaste mig over noget mere meningsfyldt. Det har iværksætteri givet mig, og siden da har jeg ikke set tilbage,” siger Deividas Jackus.

Tame vil tæmme organisatorisk kaos
Forud for lanceringen igangsatte iværksætterkvartetten en større empirisk undersøgelse, der afslørede, at størstedelen af event managers planlægger events ved hjælp af Excel kombineret med andre analoge, manuelle processer.

“Efter selv at have arrangeret mere end 30 store konferencer og events, var vi trætte af alt den kaos eventplanlægning involvererede. I jagten på en bedre løsning prøvede vi bogstaveligt talt 1000 forskellige event-værktøjer og interviewede i samme proces over 200 event managers fra hele verden for at høre, hvordan de gjorde. Her fandt vi ud af, at 90% af de adspurgte stadig brugte en kombination af regneark, post-its og 4-6 forskellige værktøjer til at planlægge deres events. Dette var vores startskud til at gøre eventplanlægning simplere, give event managere mere overskud og samle alt i et værktøj,” siger Jasenko Hadzic.

All-in-one planlægningsværktøjet indeholder en række organisatoriske features, herunder sammensætning af eventprogrammer, kontaktinformationer, billetsalg og statusoversigt på talere/optrædener, sponsorer, udstillinger og leverandører. Hertil ansporer Tame også til det gode samarbejde med funktioner som messaging, noter, opgavedeling og lagring af filer.

Iværksætterselskabet blev softlaunchet i forrige uge og platformen tages nu allerede i brug i 70+ lande.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer