Bureaumand fik top marketingjob. Men så kom McKinsey …

Peter Engholm
25@mail.dk

Kun lige godt et halvt år fik Nick Sigby-Hansen som nordeuropæisk marketingdirektør hos Triumph. En kunde han havde arbejdet med i tre år som bureaumand.

Cv’et tæller UncleGrey, People Group, IUM og senest eget bureau, Flowe, samt TBWA. Og nu kan turen for Nick Sigby-Hansen meget vel gå tilbage på bureausiden.

Tidligere på året – i februar, som beskrevet på Bureaubiz – kom han ellers over på kundesiden, vel at at mærke en kunde, han havde arbejdet sammen med igennem tre år. Hos Triumph fik han titel af Head of Marketing Northern Europe – med ansvar for al marketing og kommunikation af koncernens lingeri-brands i Norden og Benelux.

Men ansvaret fik ikke lov til at hvile længe på Nick Sigby-Hansens skuldre, for et konsulenthus kiggede forbi.

”Triumph har – på baggrund af en McKinsey-anbefaling – omstruktureret globalt. Det betyder bl.a., at hverken UK, Tyskland, Norden eller Benelux længere skal have en Head of Marketing. Man slår marketing og produkt sammen i titlen Head of Brand. Mine faglige kompetencer var helt i orden, lød beskeden, men i forhold til produktet har jeg ikke så meget tekstil på mit cv,” siger Nick Sigby-Hansen.

Den tyskejede koncern gik ellers grundigt til værks ved Nick Sigby-Hansens ansættelse: Fireenhalv måned tog processen, der bl.a. omfattede et jobinterview i Schweiz og et møde med tre personer fra den globale ledelse, herunder en af ejerne.

Og således varede ansættelsesprocessen næsten længere end den tid, Nick Sigby-Hansen nåede at tilbringe på Triumph.

”Beslutningen har jeg ikke så meget at sige til. Det eneste, der ærgrer mig, er timingen. Det endte med at blive en turbulent tid. Men jeg nåede da at lære en global virksomhed med klare kommunikationsveje at kende, og lærte også mig selv – og min proaktivitet og mine initiativer – bedre at kende,” siger Nick Sigby-Hansen.

Når røgen har lagt sig, vil han gerne tilbage på bureausiden:

”Det er på bureauerne, at jeg har mit opdrag, og jeg kan godt lide de dejligt skæve personligheder i branchen. Men om det bliver på et etableret bureau, eller om jeg – som jeg har gjort det før – selv starter ét … det ved jeg ikke endnu,” siger Nick Sigby-Hansen.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Triumphs danske ledelse, og derfor kan vi ikke præsentere den nye Head of Brand hos koncernen.