Af Victoria Dahl Understrup, victoria@bureaubiz.dk

Mødrehjælpen sætter i samarbejde med Lev Uden Vold fokus på børn, der oplever vold under coronakrisen i en ny kampagnefilm lavet af Bacon Production. Den er produceret med gammelt materiale fra kollegaer i branchen.

Møderhjælpen og Lev Uden Vold er gået sammen for at lave en kampagnefilm med fokus på børn i voldelige hjem, der har det endnu hårdere i disse tider. Den viser, at der er behov for, at folk holder øje og bruger organisationernes hotlines mere end nogensinde.

Bacon Production står bag kampagnen, og instruktørerne er Emilie Thalund og Christina Amundsen. Grundet covid-19 oplevede de under produktionen en række udfordringer. Størst var, at corona-forholdene simpelthen satte en stopper for afviklingen.

I stedet valgte Emilie Thalund og Christina Amundsen at sende en mail ud til kollegaer i branchen, hvor de søgte materiale til kampagnefilmen. Heldigvis var tilslutningen overvældende, og resultatet blev denne film, der visuelt er sammensat af en lang række danske fotografer og instruktørers arkivoptagelser.

Lasse Cato fra Bacon Production siger: 

“Kampagnefilmen er et bevis på, at man godt kan crowdsource film, hvis man er nødt til det, og at folk er rørende villige til at hjælpe hinanden i denne tid.” 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club