Bureaupetanque genopstår i København. Århus udfordres til en kamp om DM

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bag arrangementet i København står Profui, Scanpix og Bureaubiz, og der er etableret samarbejde med arrangørerne af Bureaupetanque i Århus, således, at der kan spilles om DM i Bureaupetanque.

Efter et enkelt års pause genopstår den traditionsrige Bureaupetanque i København. Samtidig er der etableret et samarbejde med arrangørerne af Bureaupetanque i Århus, der bl.a. har Mediaedge:cia som medspiller.

Bag arrangementet i København står den nye bureaugruppe Profui, samt Scanpix og Bureaubiz.

Turneringen har i en årrække været arrangeret af Fagbladet Ingeniøren, som dog for to år siden overlod arrangementet til Scanpix.

“Vi var meget kede af, at det ikke lykkedes at få stablet en turnering på benene sidste år. Mange har spurgt til arrangementet og med Profui og Bureaubiz som samarbejdspartnere har vi fået etableret en god konstellation for at få arrangementet i gang igen”, siger marketingchef Brian Kris Nielsen fra Scanpix.

Profui har allerede etableret et nyt site – www.bureaupetanque.dk – hvor man kan tilmelde sig turneringen, der kommer til at foregå fredag d. 28. august.

Samme sted kan man tilmelde sig turneringen i Århus, der foregår d. 21. august for femte gang – alle årene med Mediaedge:cia som medspiller. Vinderne herfra inviteres til København for at spille om DM i Bureaupetanque.

Profui er en ny gruppe bestående af 7 forskellige bureauer med forskellige online-kompetencer. Gruppen har allerede 70 medarbejdere og har en klar ide med at involvere sig i arrangementet.

“Vi ser os som samarbejdspartnere for reklame- og media-bureauer – ikke som konkurrent – og derfor vil vi meget gerne i dialog med disse bureauer. Det ser vi Bureaupetanque som en god mulighed for”, siger adm. dir. Kasper Larsen og tilføjer, at ambitionen vil være at skabe et arrangement, der holder fast i de gode traditioner suppleret med lidt fornyelse.

Den praktiske og økonomiske side af arrangementet håndteres af Profui i samarbejde med Scanpix, mens Bureaubiz indtræder som mediepartner.

“Vi er et lille medie med sparsomme ressourcer og derfor involverer vi os som sådan ikke i arrangementer. Men Bureaupetanque har altid været et utroligt godt arrangement, og Bureaubiz og Bureaupetanque må vel siges at hænge temmelig godt sammen”, siger Finn Graversen, der er redaktør for Bureaubiz.

Bureaupetanque lå traditionelt i begyndelsen af juni, hvor det dog ofte har været køligt at tilbringe en eftermiddag i Søndermarken.

For to år siden flyttede Scanpix derfor arrangementet til august i forhåbningen at ramme ind i en varmere periode. Men i stedet løb man ind i den absolut mest regnfulde dag i august.

“Så uheldige håber vi dog ikke, man kan være to gange i træk”, siger Brian Kris Nielsen.

Man kan tilmelde sig på www.bureaupetanque.dk