Bureaustifter køber sit bureau tilbage

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Frederik Cordes fra Spoiled Milk former et nyt bureau under navnet Folkmatic. Det nye bureau vil arbejde ud af København og Beograd.

Otte år er der gået siden tre ildsjæle stiftede et nyt bureau under navnet Spoiled Milk. Det skulle vise sig at blive en succes.

I 2010 købte svenske 24Mas bureauet og i dag er det vokset til over 60 medarbejdere i syv lande.

Men her stopper rejsen så for den sidste af de tre. Frederik Cordes har tilbagekøbt de danske og amerikanske dele af koncernen for igen at operere selvstændigt.

Det kommer til at ske under navnet Folkmatic, og bureauet vil starte med 17 medarbejdere – 7 i København og 10 i et nyoprettet kontor i Beograd.

Handlen omfatter samtlige kunder, der tilhørte det danske selskab (herunder kunder i DK, Tyskland, Sverige, UK og US) samt nogle af kunderne, der vedrørte det amerikanske selskab.

Der vil således ikke være nogen personer i USA, men han har altså overtaget nogle kunderelationer, der fastholdes under den nye paraply, mens Spoiled Milk fortsat også vil være aktiv på det amerikanske marked.

“Rejsen med Spoiled Milk har været uforglemmelig, men det var tid til at omkonfigurere flyveren og genantænde raketten. For at kunne opretholde de tværfaglige kompetencer som forretningsstrategi, brugeroplevelse og den teknologiske rygrad som et digitalt bureau, er det afgørende at være et skridt foran kunderne,” siger Frederik Cordes og fortsætter:

“Her blev Spoiled Milk en større maskine med 60 medarbejdere og en væksthistorie, der i sidste ende ikke stemte overens med ambitionen om at holde momentum på innovation og at fastholde en sammentømret kultur.”

Frederik Cordes understreger, at det fortsat vil være et bureau med et internationalt fokus.

“Som udgangspunkt fastholder vi en stærk international vinkel med kunder spredt over USA, England, Tyskland, Sverige og selvfølgelig Danmark, og antallet af nationaliteter i vores team – 7 – lever fint op til dette,” siger Frederik Cordes.

Ambitionen er, at bureauet skal være 20-25 medarbejdere om et år, og Folkmatic har i øjeblikket stillinger slået op for både designere og udviklere.